sobota, 21 maja 2022

DROŻDŻÓWKI Z BUDYNIEM I RABARBAREM

 

Rabarbar jest źródłem witamin z grupy A, C oraz E. Jest bogaty w potas, kwas foliowy oraz błonnik, zawiera również magnez, sód, żelazo oraz wapń. Teraz, kiedy w ogrodach pojawia się młody rabarbar, warto sięgnąć po niego i upiec chociażby takie drożdżówki. 

Pomysł na moje bułeczki pojawił się podczas ,,przeglądania " internetu, gdy natrafiłam na portalu Przepisy.pl na proste, a przy tym pyszne ciasto z rabarbarem i budyniem (znajdziesz je tutaj).

Zamiast piec ciasto, pomyślałam, aby upiec małe bułeczki, takie na kilka kęsów.

Mój pomysł to był strzał w 10! Bułeczki wychodzą przepyszne! Spróbujcie sami!


DROŻDŻÓWKI Z BUDYNIEM I RABARBAREM:

80 dag mąki

100 g masła

1/4 kostki drożdży ( 25 g )

330 ml mleka 

2 jajka

1 żółtko                          

100 g cukru

nadzienie:

3 gałązki rabarbaru

1 opakowanie budyniu

mleko do ugotowania budyniu, cukier

dodatkowo:

1 jajko

2 łyżki mleka

*Do miseczki wlewamy podgrzane mleko, kruszymy do niego drożdże, dodajemy połowę cukru oraz odrobinę soli i 3 łyżki mąki. Mieszamy, odstawiamy, aż urośnie zaczyn. 

*Do miski z mąką wlewamy zaczyn, dodajemy jajka, resztę cukru, wyrabiamy ciasto, aż będzie gładkie, następnie wlewamy rozpuszczone wcześniej ostudzone masło, wyrabiamy. Odstawiamy do wyrośnięcia. 

* Budyń przygotowujemy wg przepisu na opakowaniu, studzimy. 

* Kiedy ciasto podwoi objętość, dzielimy je na 15 części. Formujemy okrągłe bułeczki, spłaszczamy dłonią, za pomocą dna od szklanki robimy wgłębienie pośrodku. W każde wgłębienie układamy pokrojony i zasypany wcześniej cukrem rabarbar oraz po łyżce budyniu . Zostawiamy, aby podrosły.

* Brzegi bułeczek smarujemy rozkłóconym jajkiem z mlekiem, wkładamy do nagrzanego piekarnika, pieczemy ok. 20 minut, aż się zrumienią. 

9 komentarzy:

  1. Rabarbaru mam mnóstwo w ogrodzie, dlatego z przyjemnością sprawię sobie takie drożdżówki. To świetny przepis na pyszny deser dla każdego.

    OdpowiedzUsuń
  2. Robiłem te drożdżówki kilkukrotnie. To świetny przepis na pyszny i zdrowy deser.

    OdpowiedzUsuń
  3. Domowe drożdżówki są najlepsze. Często je przygotowuję i ten przepis jest najlepszy.

    OdpowiedzUsuń
  4. Mmm... ale narobiłaś mi ochotyna takie drożdżówki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. O mamo, to wygląda tak pysznie, że aż mi ślinka cieknie! Czy ktoś ma pomysł na wersję bezglutenową?

    OdpowiedzUsuń
  6. Mniam! Rozpływam się na sam widok! Czy można dodać jeszcze odrobinę czekolady?

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda pysznie gratuluje talentu :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jeden z najlepszych przepisów w naszym domu, dzieciaki uwielbiają! Dzięki i czekamy na więcej bo długa przerwa się zrobiła na blogu. Pozdrawiamy rozmiary.com.pl

    OdpowiedzUsuń
  9. Mmmm, brzmi obłędnie! Muszę koniecznie spróbować tego przepisu na drożdżówki z budyniem i rabarbarem.

    OdpowiedzUsuń