poniedziałek, 23 kwietnia 2018

SEZON NA SZCZĘŚCIE

Szczęście to pojęcie względne. Dla każdego z Nas może znaczyć ono co innego, każdy z Nas może odnajdywać je w czym innym. Wielu z Nas zgodnie jednak stwierdzi, że szczęście jest tam gdzie rodzina. To ona powoduje, że się uśmiechamy, mamy o kogo dbać, dla kogo sprawiać przyjemności...wymieniać można by bez końca, wszak różne są oblicze szczęścia. Eliza, Kaśka i Anna, to trzy pokolenia kobiet, z którymi spotkałam się już po raz trzeci. Piękne Kaszuby, wspaniale opisywane przez autorkę kuszą krajobrazami,
gościnnością, w powieści Sezon na szczęście zapraszają do odwiedzin tego wspaniałego miejsca. Tak też uczyniły trzy wspomniane wcześniej główne bohaterki, które porzucają tłoczny Poznań, by przenieść się na wieś na 
Kaszubach. Nie zawsze jest idealnie, nie zawsze jest tak jak sobie kobiety wymarzyły, ale takie jest właśnie i nasze codzienne życie, nie zawsze pisze ono scenariusze takie jak sobie byśmy je wymarzyli. Pani Roma, autorka powieści bardzo realnie w swoich książkach pisze o codziennym życiu na
Kaszubach. Całość czyta się bardzo lekko, przyjemnie. Podczas lektury zapominamy o własnych sprawach, możemy wyciszyć się, wyłączyć, ponieważ powieść wciąga do samego końca, bez zbytniego obciążania Nas problemami bohaterów. 
Dziś dzień książki. Mimo, że już późno, ale dzień ten jeszcze trwa chcę Wam polecić właśnie tę książkę. Losy mieszkańców Kaszub i ,,Iskierki" przeczytałam rzec by można jednym tchem. To świetna lektura na wolne wieczory, czy chwile spędzane na łonie natury. Mi towarzyszyła podczas wieczorów przedłużonego weekendu na wyjeździe. Czytana przy trzasku ognia w kominku wspaniale utkwiła mi w głowie pięknie opisana przyroda i krajobraz Kaszub. Już chyba wiem, gdzie  w tym roku zabiorę rodzinę na wakacje. 
Wiem  też, że z wielką przyjemnością sięgnę po kolejną część sagi, ,, Siedlisko gorących serc", która premierę miała kilka dni temu. Jestem bardzo ciekawa losów głównych bohaterek, które stały mi się bardzo bliskie. 
Autor: Roma J.Fiszer
Tytuł: Sezon na szczęście
Wydawnictwo: EDIPRESSE KSIĄŻKI
Stron: 526
Oprawa: miękka

5 komentarzy:

  1. Zapowiada się ciekawie! założyłam bloga o książkach całkiem nie dawno - kto wie może pokuszę się o tę pozycję i zrobię recenzje ? https://swiatrodzinnychrozrywek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Wydaję się ciekawa książka, sezon na szczęście to coś dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Zapowiada się na bardzo ciekawą książkę.

    OdpowiedzUsuń
  4. Kobieca książka o takim codziennym życiu, które dotyczy każdej z nas. Nie ma tu podstepow, zbrodni tylko radość, miłość, codzienne tęsknoty i problemy.

    OdpowiedzUsuń
  5. Słyszałam, że jest niezła. Czas na lekturę. .

    OdpowiedzUsuń