środa, 3 czerwca 2020

INNI MAJĄ LEPIEJ- PREMIEROWA RECENZJA

A On / Ona to ma lepiej niż ja.. Czyż nie zdarzyło Nam się chociaż raz w życiu tak pomyśleć? Jasne, że tak! Sąsiad więcej zarabia, koleżanka ma grzeczniejsze dzieci, kolega bardziej zorganizowaną żonę, a siostra to chodzący ideał. Nie zdajemy sobie jednak sprawy, że teraźniejsze życie bardzo często jest na pokaz, a wielu ludzi to pozerzy na potrzeby mediów społecznościowych. Zawsze idealne fryzury, makijaż, idealne zgrabne ciało, najlepszy mąż/żona, grzeczne dzieci, wspaniała praca, bryka prosto z salonu renomowanej marki. Życie idealne, do pozazdroszczenia. I często wpatrujemy się, nabawiamy się kompleksów, popadamy w depresję, zazdrościmy.. Bo inni mają lepiej. Inni mają lżej , prościej i w ogóle... Innym wszystko tak łatwo przychodzi. 
Tak naprawdę nie znam człowieka, który przeszedłby przez życie bez trosk, zmartwień, czy gorszych dni. Pieniądze, sława , uroda , stanowisko... może to i pomaga w tym, by było lżej, łatwiej, ale nie rozwiązuje problemów dnia codziennego; kłopotów, z którymi nierzadko przychodzi borykać się Nam w codziennym życiu. 

Jagoda, Natalia i Zuzia, to trzy koleżanki. Przyjaciółkami nie są, choć spędzają ze sobą dość sporo czasu. Jedna przed drugą świetnie odgrywa idealne życie, choć każdą zaskakuje ono na swój sposób. Tłumią w sobie prawdziwe emocje, najbardziej obawiając się perfekcyjnej Jagody, której wszystko w życiu wyszło idealnie. W powieści pani Krysia przemyciła dla Nas- czytelniczek, wiele ważnych wątków: samotnej matki, córki opiekującej się ojcem w podeszłym wieku, osoby hejtowanej w internecie, a także matki próbującej pomóc dziecku z problemami natury wychowawczej w szkole. Każda z kobiet myśli, że ma gorzej niż koleżanki, którym życie napisało lepszy scenariusz. 
,,Inni mają lepiej" to świetna powieść mistrzyni lekkiego pióra. Książka przy której spędziłam miłe popołudnie i wieczór. Zrelaksowałam się, odstresowałam, mogłam przemyśleć pewne zachowania współczesnego świata. Nie warto nikomu zazdrościć, nie znając czyjegoś życia, czyjejś historii. Po przeczytaniu tej świetnej powieści ( na kontynuację której czekam obowiązkowo !) na myśl przychodzi mi pewien cytat znaleziony w internecie: "Przejdź ścieżki życia, które ja przeszłam, przeżyj moje bóle, smutki i cierpienia. Wytrwaj tyle ile ja wytrwałam , upadnij tam gdzie ja upadałam i podnieś się tak samo jak ja się podnosiłam. Kiedy już na prawdę poznasz moją historię, będziesz miał prawo, żeby oceniać mnie i moje życie, tylko myślę, że mogłoby to Cię przerosnąć .."
Pani Krysiu, dziękuję za kolejną wspaniale napisaną lekcję życia!
Autor: Krystyna Mirek
Tytuł: INNI MAJĄ LEPIEJ
Wydawnictwo: Edipresse Książki
Oprawa: miękka
Stron: 319 

10 komentarzy:

  1. Kto ma lepiej to ma lepiej, ale ile jest takich, co mają gorzej, a my o tym nawet nie mamy pojęcia... Nie ma sensu niczego i nikomu zazdrościć, los bywa przewrotny i każdy dzień jest dla nas niespodzianką :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetna książka na odprężenie po ciężkim tygodniu. Doskonała na leniwy weekend. Polecam

    OdpowiedzUsuń
  3. Słucham ostatnio tylko audiobooków, taka forma mi pasuje:)
    Jeśli będzie Twoja propozycja książkowa, chętnie wysłucham:)
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetna propozycja, w kolejce do przeczytania ( jak tylko znajdę chwilke)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo fajna książka. Myślę, że by mnie wciągnęła.

    OdpowiedzUsuń
  6. Po takim opisie czuję, że by mi się spodobała ta książka :) Dopisuję do listy do przeczytania i czekam na kolejne propozycje:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Czytałam bardzo fajna książka

    OdpowiedzUsuń