niedziela, 11 czerwca 2017

SERNIK PIECZONY Z TRUSKAWKAMI

Truskawkowy sezon w pełni. Dziś kuszę Was przepysznym, delikatnym sernikiem , na którym znajdziecie przepyszne truskaweczki. Przeważnie serniki z truskawkami, to takie na zimno, prawda? A ja stwierdziłam, że pieczony sernik z mnóstwem truskawek i pyszną galaretka na wierzchu też musi być przepyszny i taki właśnie przygotowałam moim domownikom. Ja już się o  przekonałam,że smakuje wyśmienicie, a Ty wypróbujesz?

Składniki:
1 kg sera Twaróg Hanusi MLEKOVITA
 6 jajek 
1,5 szklanki cukru 
1 opakowanie cukru waniliowego 
1 kostka Masła Polskiego MLEKOVITA
1 budyń waniliowy 
2 łyżki mąki pszennej
1 łyżka mąki ziemniaczanej 
1 łyżka mleka 
opakowanie herbatników okrągłych kakaowych CUKRY NYSKIE
30 dag truskawek
1 galaretka truskawkowa
200 ml wrzątku do galaretki
Wykonanie:
Masło rozpuszczamy, studzimy. Ser miksujemy z żółtkami, cukrami, mąkami i proszkiem budyniowym oraz mlekiem. Miksujemy. Dodajemy ostudzony tłuszcz, miksujemy. Ubijamy pianę z białek, dodajemy do masy serowej, delikatnie mieszamy. Na dno prodiża układamy warstwę herbatników, wylewamy masę serową. Pieczemy 60 minut. Kiedy sernik ostygnie wykładamy na nie pokrojone na kawałki truskawki. Zalewamy tężejącą galaretka przygotowaną wg przepisu na opakowaniu zamieniając ilość wody na 200 ml. Odstawiamy do lodówki do stężenia. 

35 komentarzy:

  1. Wygląda tak pięknie, że chętnie wypróbuję :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pysznie wygląda :) U mnie też dziś sernik z truskawkami:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale bym zjadła, poproszę kawałeczek :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale bym zjadła, poproszę kawałeczek :)

    OdpowiedzUsuń
  5. No i dostałam ślinotok... Majeczko, daj kawałeczek, ślicznie proszę ... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Napisałam Majeczko, ale nie wiem, czy Majeczka, czy Marta :D Rozwiej moje wątpliwości ;)

      Usuń
    2. Majeczka na blogu, a Marta w rzeczywistości :)

      Usuń
    3. A zatem wielkiej gafy nie strzeliłam ;)
      Jedno i drugie imię śliczne :)

      Usuń
  6. Jak równiutki...No i te truskawki!

    OdpowiedzUsuń
  7. Serniczek cudny, z truskawkami na pewno jest pyszny. U mnie też ciasto z truskawkami :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Każdy sernik czy pieczony, czy na zimno, czy gotowany uwielbiamy a z owocami to już w ogóle :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Ślinka cieknie na niego, że trzeba się powstrzymywać od polizania ekranu ;) :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Sernik z truskawkami to poezja :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Jaki rozmiar blaszki? I ile piec sernik? Z termoobiegiem czy góra dół?

    OdpowiedzUsuń