czwartek, 18 stycznia 2018

CEBULOWE KRĄŻKI W CIEŚCIE

Mamy karnawał. Przed Nami mniejsze lub większe imprezy, imprezki, domówki...Przydadzą się pomysły na przekąski, przystawki, przegryzki, zakąski.. Po prostu coś do wrzucenia na raz do buzi . Fajnym pomysłem jest przygotowanie krążków cebuli . Smakują wybornie, a my w zależności od potrzeb i wieku gości możemy modyfikować ich smak.Dzieciakom do ciasta dodajemy wodę gazowaną, a uzyskamy smak niczym chipsów cebulowych, a dorosłym dodajmy piwa - nada fajnego posmaku. A krążki będą wspaniałym dodatkiem do tego złocistego trunku. 
Składniki:
3 cebule
150 ml jasnego piwa lub wody gazowanej
75 g mąki, plus do panierki
sól,pieprz
olej do smażenia
Wykonanie:
Cebulę kroimy w plastry, oddzielamy każdy krążek oddzielnie. 
Piwo mieszamy z mąką, mieszamy aż powstanie jednolite ciasto. Doprawiamy solą i pieprzem.
Na talerzyk wysypujemy mąkę. Panierujemy w niej każdy krążek cebuli, następnie maczamy w cieście, kładziemy na rozgrzany olej, smażymy na rumiano. Po usmażeniu osączamy z nadmiaru tłuszczu. Podajemy z ulubionymi sosami. 

13 komentarzy:

  1. Uwielbiam cebulowe krążki. Nauczyłem się ich jeść kilka lat temu w Anglii i od tamtej pory staram się je kupować (jeżeli dostępne są w menu). Jednak teraz jak znalazłem przepis to zdecyduję się na przyrządzenie ich samemu. Dziękuj

    OdpowiedzUsuń
  2. Na pewno niejedna osoba będzie się nimi zachwycać na imprezce :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mega smaczne są, jadłam i zakochałam się w tym smaku :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Brytyjczycy je uwielbiają, a my z mężem nie potrafiliśmy się do nich przekonać :P

    OdpowiedzUsuń