środa, 17 czerwca 2015

LECZO MOCNO POMIDOROWE

W sezonie warzywnym leczo na moim stole pojawia się dość często. Zaczęłam jednak robić go troszkę inaczej mianowicie nie dodaje już koncentratów czy keczupów, sosik powstaje z mięsistych pomidorów, które rozpadając się stworzą najlepszy sosik pod słońcem.Danie podałam na talerzu TAMARA -PORCELANA BOGUCICE
 Składniki:
1 cukinia
4 duże mięsiste dojrzałe pomidory
1 cebula
pętko kiełbasy- u mnie podwawelska
olej do smażenia
sól,pieprz
Wykonanie:
Kiełbasę kroimy w plastry, obsmażamy. Zabieramy z patelni. Na olej na którym obsmażaliśmy
 kiełbasę wrzucamy pokrojoną w piórka cebulę,zrumieniamy, dodajemy pokrojone na cząstki 
pomidory, dokładamy plastry cukinii.Oprószamy sola i pieprzem. Wszystko dusimy aż do 
momentu rozpadu całkowitego pomidorów ok 15 minut. Po tym czasie dokładamy przesmażoną
kiełbasę. Doprawiamy sola i pieprzem. Podajemy  z pieczywem

38 komentarzy:

  1. Super! Ja przez cały sezon jak mi przedojrzeją pomidory to kroję je w kosteczkę, przesmażam tak jak Ty aż się rozpadną tyle że dodaję masła, soli i cukru, a potem zamykam w słoiki - przez całą zimę mam taki fajny pomidorowy sosik - i masz rację, jest o niebo lepszy niż koncentraty itp

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam wszystko co pomidorowe :) Pychotka :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię tego typu leczo - szybko się robi i jeszcze szybciej znika z talerzy:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Tylko czekamy aż wrócimy do domu rodzinnego i zaczniemy masową produkcję takie leczo :D Kochamy ponad wszystko :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja czekam jeszcze na sezonowe świeże warzywa prosto z ogródka, wtedy leczo smakuej jeszcze lepiej

      Usuń
  5. Uwielbiam takie leczo. :-) Zrobię jutro!

    OdpowiedzUsuń
  6. Danie świetne :) a porcelana cudna :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pyszne leczo, ostatnio lubię dania z dodatkiem cukinii :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja gdybym mogła to bym cukinię dodawała do wszystkiego

      Usuń
  8. Pyszne danie, bardzo takie lubię!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To tak jak ja, ja też lubię takie potrawy

      Usuń
  9. Ja wege, także bez kiełby, ale i bez niej pychota będzie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam leczo, kojarzy mi sie z dzieciństwem :)))
    pozdrawiam, www.mikrouszkodzenia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Dokładnie, ja leczo też robię tylko na pomidorach, z dużą ilością ziół, w ilościach hurtowych, a później wekuję, robiąc zapas na zimę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zioła dodaje jak robie dla siebie, synpowie wola leczo tak na delikatniej

      Usuń
  12. Mam chęć zrobić z cukinii leczo .

    OdpowiedzUsuń