niedziela, 21 września 2014

PAPRYKA KONSERWOWA

Na półce w spiżarni obowiązkowo zimą muszę znaleźć paprykę w zalewie octowej. Przepis pochodzi od mojej babci, wszyscy lubimy tak zrobioną papryką zajadać się do obiadu
Składniki:
4 kg papryki: czerwonej i żółtej ( na 15 słoików 0,5 l ) :
12 szklanek wody
3 szklanki octu
3 szklanki cukru
3 łyżki soli
na każdy słoik 0.5 - 2 ziela angielskie, 1 liść laurowy
15 łyżek oleju- po łyżce na każdy słoik

Wykonanie:
Paprykę kroimy na paski. Sparzamy. Układamy blisko w słoiku. Do kazdego słoika wrzucamy ziele angielskie i listek laurowy. Do garnka wlewamy wodę, ocet, wsypujemy cukier, sól - zagotowujemy. Gorącą zalewą zalewamy paprykę w słoikach. Na wierzch do każdego słoika dajemy łyżkę oleju. Zakręcamy słoiki, pasteryzujemy 5 minut od zagotowania wody

7 komentarzy:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Robię bardzo podobnie zalewę. Tylko przyprawy dodaję do garnka, w słoiku mi przeszkadzają. Paprykę daję surową, bo nie chce mi się bawić. Jest pyszna! A i do każdego słoika daję ząbek czosnku.

    OdpowiedzUsuń
  3. masz fajne zapasy na zimę, też robię paprykę

    OdpowiedzUsuń
  4. Super papryczka, poproszę jeden słoiczek:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo lubię papryczę :-) zimą super pasuje do sałatek :-) mam zapas od mojej babci, która co roku robi jej olbrzymie ilości :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. u mnie też obowiązkowo papryka marynowana gości w spiżarni na półce :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Tez lubię takie kolorowe przetwory na zimową porę idealne . Rozświetlą danie .

    OdpowiedzUsuń