niedziela, 8 marca 2015

DOMOWE KNOPPERSY

Lubicie te wafelki? My tak, często kupowałam je moim synom do szkoły jako słodka przekąska w ciągu dnia. Kupowałam....Teraz już tego nie czynię, bo robię swoje, tak samo pyszne, a może nawet i lepsze. Spróbujcie sami.
 Składniki:
3 wafle tortowe
masa jasna:
pół kostki masła
1/2 szkl mleka
4 łyżki cukru
1 szklanka mleka w  proszku
masa orzechowa:
opakowanie kremu orzechowego 400 g
pół kostki margaryny
20 dag orzechów np laskowych lub ziemnych wg upodobań
polewa czekoladowa:
2 tabliczki mlecznej czekolady
1/4 szklanki smietany 36 %
Wykonanie:
Masa jasna:
W mleku rozpuszczamy cukier podgrzewajac je. Studzimy. Margarynę ucieramy mikserem, dodajemy wystudzone mleko, miksujemy, dodajemy mleko w proszku. Dokładanie miksujemy. Masa orzechowa:
Masło miksujemy z kremem orzechowym. Dodajemy uprażone wcześniej orzechy. Mieszamy.
Polewa:
Śmietanę wlewamy do garnuszka, dorzucamy kostki czekolady. Rozpuszczamy, często mieszając.
Na jeden wafel wykładamy masę orzechową, przykrywamy drugim waflem, na który wylewamy masę jasną. Dociskamy kolejnym waflem. Na wierzch wylewamy polewę. Odstawiamy w chlodzne miejsce do całkowitego stężenia mas. Najlepiej na całą noc.

55 komentarzy:

  1. Nie myślałam że w tak prosty sposób można wyczarować takie cudeńka, na pewno wykorzystam ten przepis:)

    OdpowiedzUsuń
  2. zrobię! nic trudnego, ale efekt smakowy murowany! widzę to po zdjęciach!

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubimy te wafelki. Zrobię teraz takie sama, super pomysł. Wyglądają pysznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nigdy się nie pokusiłyśmy o własne takie ciasteczka a szkoda, bo wyglądają fantastycznie :D Zdecydowanie wolałybyśmy takie domowej roboty :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudne i chętnie bym schrupała

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja uwielbiam Knoppersy, ale zawsze kupowałam, więc taka propozycja domowych, jak najbardziej do mnie przemawia :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo je lubię, w domowej wersji smakują wspaniale :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Super pomysł na niedzielny wypiek ;-) wyglądają bardzo fajnie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Robiłam podobnie, są niesamowicie smaczne :) Wpadam na kawkę i domowego knoppersa :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Chetnie bym posmakował takiego domowego :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Kto by ich nie lubił? Pyszne. Ale wiesz, chętnie sama zrobię. Dzięki za przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  12. No to juz wiem jakie smakolyki b

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie przepadam za orzechowymi waflami, ale takiego domowego chętnie bym spróbowała

    OdpowiedzUsuń
  14. bardzo fajna propozycja :) takie domowe muszą być o niebo lepsze od tych kupowanych :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Wieki całe takich nie jadłam! Kusisz :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetny pomysł dla dzieciaków. Moja córka tez lubi te wafelki, chyba wypróbuję.

    OdpowiedzUsuń
  17. Wygląda bardzo smacznie i słodziutko:).

    OdpowiedzUsuń
  18. mniam, z chęcią zjadłabym chociaż jeden kawałeczek :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Proszę napisać jakiego typu ma być krem orzechowy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja kupuję własnie krem orzechowy w Lidlu :) nie nutellę tylko orzechowy krem

      Usuń
  20. Udany i ciekawy przepis. Smacznie wygląda .

    OdpowiedzUsuń
  21. Muszę koniecznie je wypróbować, bo aż ślinka mi pociekła na ich widok. Uwielbiam knopersy, a swojej roboty na pewno będą o wiele zdrowsze :-)

    OdpowiedzUsuń
  22. Zrobiłam wg tego przepisu jednak dałam orzeszki ziemne, gdyż cena laskowych była miażdząca... i dlatego bardziej smakiem przypomina mi snickers, ciasto jest bardzooo słodkie można by dać troszkę mniej cukru do białej masy. I jest błąd w przepisie, mianowicie pozamieniane są masło z margaryną w wykonaniu mas :) Ogólnie wyszło zmaczne moge polecic ten przepis, a i jeszcze jedno kupilam wafel w LIDLU i jest on zbyt wyrazisty w smaku lepiej kupic taki który ma jasną barwę wtedy nie dominuje tak jego smak :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Ale smakowite ;)lecz bardzo kaloryczne :-)
    Pyrtunia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  24. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  25. Witam. Te wafle kupi Pani w kazdym sklepie spoxywczym. Sa okragle I kwadratowe. Ja uzulam kadratowych

    OdpowiedzUsuń