wtorek, 10 maja 2016

OGÓRKI MAŁOSOLNE NA SUCHO

W internecie od tamtego roku dosłownie wysyp przepisów na ogórki małosolne na sucho, czyli przy użyciu torebki foliowej ;) Jestem troszkę niedowiarkiem i dopóki sama nie przekonam się do takich wymysłów, podchodzę do nich dość sceptycznie. Jako,że w weekend miałam okazję próbować tego ,,cudu", dziś takie ogóreczki już u mnie. Świetna sprawa. Idealne do przygotowania na biwaku itp miejscach , gdzie nie zawsze mamy pojemniki do przygotowania tradycyjnych małosolniaczków . 

 Składniki:
1 kg ogórków gruntowych
1 kawałek korzenia chrzanu
1 liść chrzanu
2 liście wiśni
kilka gałązek koperku
1 łyżka soli
woreczek foliowy, najlepiej z zamknięciem strunowym
Wykonanie:
Ogórkom odcinamy końcówki. Przekładamy do torebki foliowej. Wrzucamy do środka wszystkie przyprawy, posypujemy solą,dobrze przemieszamy zawartość w środku,  zamykamy torebkę, odstawiamy do lodówki na ok 3-4 godziny. Po tym czasie wyjmujemy odstawiamy na niecałą dobę ( 20 godz )  w temp pokojowej. Ogórki wychodzą w smaku jak małosolne, ale zachowują swój ładny zielony kolorek. Gotowe ogórki przechowujemy w lodówce.

50 komentarzy:

  1. tez słyszałam, bardzo ciekawy przepis ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na blogach ich pełno, smaczne ;)

      Usuń
    2. Robiłam i polecam pychota :)

      Usuń
    3. Cieszę się ze smakuje. Z Majeczka w kuchni

      Usuń
    4. Są okropne Nie polecam

      Usuń
  2. Muszę wypróbować koniecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pierwszy raz w ogóle taki przepis widzimy :)

    OdpowiedzUsuń
  4. o tym sposobie dowiedziałam się już kilka lat temu, ale do tej pory jeszcze nie wypróbowałam:) Ale skoro polecasz, to się skuszę:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam ogórki-w każdej recepturze :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To tak jak ja, z niecierpliwością czekam na nasz sezon ogórkowy

      Usuń
  6. Super patent! W weekend robię 😃

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wypróbuj, na tylu blogach juz widziałam pochlebne opinii do tej metody ze i ja ( po spróbowaniu ) zrobiłam u siebie w domu

      Usuń
  7. Nie słyszałam o takich dziwach - ciekawe:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie słyszałam o tym, świetny pomysł:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam ogórki, także przepis na pewno wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla miłosników tych zielonych warzyw jak najbardziej ;)

      Usuń
  10. tego jeszcze nie widziałam,muszę spróbować

    OdpowiedzUsuń
  11. Też mam ochotę spróbować ukisić tym sposobem :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Sprawdziłam przepis niestety ogórki były niedobre








    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepis ten na wielu blogach był oceniany jako dobry. Krąży już od tamtego sezonu ogórkowego. Nie wiem dlaczego ogórki nie wyszły. Ogórki muszą byc świeże, jędrne, torebka dobrze, szczelnie zamknięta i wszystko wychodzi ok.

      Usuń
  13. Wspaniałay, praktyczny sposób na małosolne, na pewno wypróbuję, dziękuję i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tyle zadowolonych osób, musisz wypróbowac koniecznie

      Usuń
  14. Ogórki małosolne mogę jeść tonami ;) Z takim sposobem ich przygotowania jeszcze się nie spotkałam, bardzo ciekawy, na pewno spróbuję! :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja również od pewnego czasu patrzę na ten przepis i podchodzę do niego tak, jak Ty. Muszę kiedyś wypróbować. Zapisze sobie Twój przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Powiem Ci że zaskoczyłaś mnie bo o takich nie słyszałam :)
    Spróbuję !

    OdpowiedzUsuń
  17. zrobione, zjedzone...dobry sposób robienia ogórków na "wyjeździe"

    OdpowiedzUsuń
  18. Przed chwilą zrobiłam te ogórki.... jak się ukiszą pochwalę się jak smakują :)

    OdpowiedzUsuń
  19. No tak, na biwaku nie mamy tradycyjnych małosolniaczków ale mamy pod ręką liście wiśni, korzeń i liście chrzanu ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Pomysł ciekawy. Słyszałam o tym sposobie kiszenia ale sama jeszcze nie robiłam. Chyba jutro zrobię :)

    OdpowiedzUsuń