wtorek, 21 marca 2017

PIECZARKOWE GNIAZDA SMAŻONE NA OLEJU RZEPAKOWYM

Pewnie dobrze kojarzycie sobie jaskółcze gniazda...Wielkanocna potrawa, w której to mięso otula jajeczko. Jako, że kto mnie zna ten wie, że lubię czasem robić coś na przekór...zrobiłam pieczarkowe gniazda. Powstały one z myślą o synach, którzy właśnie je bardzo lubią. Podane z ulubionym sosem będą jeszcze smaczniejsze.Gniazdka usmażyłam na oleju rzepakowym , którego nie może zabraknąć w daniach , które pojawią się na moim świątecznym stole, ponieważ:
* świetnie nadaje się do smażenia wszelkich mies
*świetnie nadaje się do sałatek i innych dań czy sosów podawanych na zimno
*jest bogatym źródłem kwasów omega 6 i omega 3 , którego brakuje w naszej diecie
* babki wielkanocne z olejem rzepakowym są przepyszne.
Składniki:
1/2 kg mięsa  mielonego
10 dużych pieczarek
sól, pieprz, słodka papryka
kilka gałązek natki pietruszki
1 jajko
sucha bułka
olej rzepakowy do smażenia gniazdek
Wykonanie:
Obrane pieczarki gotujemy w całości w osolonej wodzie ok 10 minut. Po tym czasie osączamy. Do mięsa mielonego wbijamy jajko, dodajemy namoczoną wcześniej w mleku bułkę, oraz posiekaną natkę  pietruszki, doprawiamy solą, pieprzem i słodką papryką. Dobrze mieszamy. Bierzemy małą porcje mięsa, otulamy nim pieczarkę, formujemy kuleczki. Smażymy na mocno rozgrzanym oleju na rumiano. Podajemy z ulubionymi sosami. 


31 komentarzy:

  1. Lubię pieczarki to i mielone by mi smakowały :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam pieczarki, a te zapiekane w mięsku muszą smakować rewelacyjnie :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. O takie pieczareczki to mój mąż lubi :D

    OdpowiedzUsuń
  4. W przekroju super pysznie wygląda :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo fajny przepis, wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ooo wygląda super :D Uwielbiam pieczarki w każdej postaci ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pieczarki sa super bo można z nich tworzyć najróżniejsze dania i nigdy nie sa nudne Bardzo lubie takie z mięskiem mielonym a Twoje wyszly bardzo sliczne Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pieczarki to prawda, że są kreatywne, mozna z nimi robić wiele potraw

      Usuń
  8. Ładnie wyglądają po przekrojeniu :)

    OdpowiedzUsuń
  9. takie mielone smakują pysznie:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja kocham olej rzepakowy i nawet niektóre mikstury kosmetyczne robię na jego bazie.
    A tak serio. Dodatek warzyw do mięs powoduje ich mniejszą kaloryczność - taki plusik dla ludzi, który są na diecie. Ja uwielbiam pieczarki i dodatek ich do obiadu jest dla mnie delicją.

    OdpowiedzUsuń
  11. Kocham mielone z pieczarkami ♥♥ Ale smaka mi narobiłaś ! A dawno nie jadłam :D

    OdpowiedzUsuń
  12. szczerze się przyznam, że 1szy raz spotykam się taką propozycją, nie słyszałam jeszcze o gniazdach, ale wyglądają zachęcająco :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To koniecznie wypróbuj, bo są pyszne. iw wersji z pieczarkami i w wersji z jajkiem

      Usuń
  13. Mielone z pieczarkami bardzo lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  14. robię czasami mielone z pieczarkami w środku, ale z pokrojonymi, następnym razem zrobię z całymi, bo bardzo ładnie się prezentują :)

    OdpowiedzUsuń