środa, 20 września 2017

PLACKI ZIEMNIACZANE Z WARZYWAMI

Placki ziemniaczane uwielbia moja cała rodzinka. Podane z warzywami jeszcze bardziej zasmakują. To świetny dodatek, który możemy zmienić wedle gusta i smaku. 
Składniki:
1 kg ziemniaków 
1 cebulka
2 jajka
4 łyżki mąki
sól, pieprz
dodatkowo:
1 żółta cukinia 
1 papryka czerwona
garść fasolki szparagowej
1 cebula
Wykonanie:
*Ziemniaki ścieramy na tarce, tak samo postępujemy z cebulą. Dodajemy jajka, mąkę, doprawiamy solą i pieprzem. Smażymy na rumiano okrągłe placuszki. ( ja piekłam kilka małych na jednej patelni, ale równie dobrze możemy piec placki na cala patelnię.). Gotowe placuszki osączamy z nadmiaru tłuszczu. 
* Fasolkę szparagową gotujemy w osolonej wodzie ok 10 minut,. Osączamy. 
* Na patelnię wrzucamy posiekana cebulę, zrumieniamy, dodajemy pokrojona  w plasterki cukinię, paprykę pokrojona w w kostkę oraz fasolkę szparagową. Podsmażamy wszystko razem ok 15 minut.
* Na placki wykładamy porcje warzyw. 

33 komentarze:

  1. Bardzo lubię placki i chętnie bym zjadła :) Pyszna propozycja :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja czasem robię podobne, tylko z brokułami <3
    mój blog

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny pomysł na trochę inne placki ziemniaczane :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dawno placków nie jadłam, narobiłaś mi nie ochoty :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pyszne placki, przypomniałam sobie że dawno nie jadłam ziemniaczanych :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Takie placki to chyba wszyscy uwielbiają :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale fajny pomysł. Chętnie bym spróbowała, bo wygląda bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Podane w tak pyszny sposób każdy chciałby zjeść :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Apetyczne, a my w domu tylko na słodko!

    OdpowiedzUsuń
  10. U mnie też wszyscy lubią placki ziemniaczane. Masz rację - z warzywami smakują jeszcze lepiej :)

    OdpowiedzUsuń