piątek, 22 września 2017

ŻURAWINA NA ZIMĘ DO SŁOIKÓW, NA ZIMNO

Jesień to pora roku , kiedy na terenach podmokłych pojawia się żurawina. To właśnie ta odmiana jest najlepsza i dużo więcej ma swych dobroczynnych właściwości niż ta z ogrodu. Jest ona nieocenionym źródłem wit c, wpływa korzystnie na drogi moczowe, przez co może być spożywana również profilaktycznie. po co łykać tabletki, skoro można zadbać o siebie za pomocą naturalnych produktów.
Każdego roku zbieramy i zamykamy w słoiki te dary natury, by mieć je zimą w zasięgu ręki. 
Składniki:
1 kg żurawiny
1 kg cukru
Wykonanie:
Żurawinę blenderujemy. Dodajemy cukier, miksujemy. Przekładamy do słoików. Szczelnie zamykamy. Nie pasteryzujemy. Stoi kilka lat w piwnicy, nie pleśnieje, musza być tylko dobre nowe słoiki i zakrętki. 

20 komentarzy:

  1. To takie proste. A ja nie robiłam żurawiny do słoików. Szkoda. Toż to źródło witamin. Muszę to nadrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam żurawinę i chętnie dodaję ją do różnych dań. Pyszności :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Taka żurawinę Moja babcia zbierała na bagnach i w sobie wiadomych miejscach, pycha...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. My też zbieramy na bagnach, dużo lepsza taka niż ogrodowa

      Usuń
  4. Miałam w ogródku żurawinę, lecz wyginęła nam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudo :) Ja zrobiłam z derenia w tym roku :)

    OdpowiedzUsuń
  6. szczerze,to nie przepadam za żurawiną,ale za to chłopaki uwielbiają

    OdpowiedzUsuń
  7. Ależ to proste, muszę spróbować ☺

    OdpowiedzUsuń
  8. Żurawinę jadam tylko w postaci suszonej, ale taka w słoiczku też musi świetnie smakować :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nigdy takiej żurawiny nie jadłyśmy, ciekawe jesteśmy jak smakuje :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Witaj Marto!
    I ja zamykam w słoikach wiele smakołyków na zimę, bo swoje najlepsze- na zdrowie:)
    Jestem tutaj po raz pierwszy, ale nie ostatni.
    Pozdrawiam milutko:)

    OdpowiedzUsuń