czwartek, 12 listopada 2015

MIELONKA SŁOIKOWA

Jak już zaczęłam szaleć ze słoikowymi mięskami to szybko na pewno nie przestanę :) Dziś proponuję przepyszną słoikową mielonkę z galaretką. Szybka do przygotowania dzięki gotowemu, pełnemu potrzebnych rzeczy zestawowi do kiełbasy słoikowej od TRADISMAK. Koniecznie zagladnijcie tutaj: Kiełbasa słoikowa. Znajdziecie tam wszystko co konieczne, aby cieszyć się smakiem takiego wyrobu. Do tego kupujemy świeże mięso, szukamy odrobinę chęci i ..do roboty!
 Składniki:
1,5 kg łopatki
1,5 kg boczku
3 czubate łyżki przyprawy Rozkoszna

2 łyżki peklosoli
1,5 szkl wody
Wykonanie:
Łopatkę i boczek dobrze zmielić. Dodać wszystkie przyprawy, wlać wodę, dokładnie wymieszać,aż mięso całkowicie wchłonie wodę. Mięso ciasno upychamy do słoików na 3/4 wysokości, wstawiamy do garnka z zimną wodą, ok 2 cm poniżej zakrętek. Parzymy ok 2 godzin. Odstawiamy do wystudzenia w zimne miejsce.

22 komentarze:

  1. Stare czasu się przypominają :D Szkoda, że nasza mama już takich mielonek nie robi :/

    OdpowiedzUsuń
  2. Ne jem mięsa, ale nie ma to jak domowa! :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kiedyś robiłam takie słoiki, pyszne to jest i zawsze lepsze, od kupnej wędliny czy konserwy :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja takich mięs nie jadam ale mój mąż byłby zachwycony!

    OdpowiedzUsuń
  5. Taką mielonkę to ja bardzo chętnie:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja nie wiem czy by mi to posmakowało, ale i tak muszę zrobić bo mąż się już od dawna domaga :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam taką mielonkę z galaretką :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Co to zanaczy "parzymy"? bo nie bardzo rozumiem

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Woda w garnku ma tylko delikatnie na dnie pokazywać bąbelki, nie może wrzeć. Ja to nazywam parzeniem. Marta- Z Majeczką w kuchni

      Usuń
  9. A jak przechowujesz słoiki z mielonką? - w lodówce?, czy mogą stać w chłodnym pomieszczeniu?

    OdpowiedzUsuń
  10. Takie delikatne parzenie?czy to nie za mało ?trochę się boje zatrucia .

    OdpowiedzUsuń