wtorek, 6 września 2016

KLUSKI KŁADZIONE Z JABŁKAMI

A może by tak dzisiaj bezmięsny obiad? Co powiecie na wykorzystanie darów późnego lata w postaci jabłek do przygotowania przepysznych kluseczek? Polecam wypróbować, moi synowie oszaleli na ich punkcie.
Składniki:
1 jajko
1 3/4 szkl mąki
1/2 szkl mleka
1 łyżka cukru
sól
1/2 szklanki drobno pokrojonych jabłek
Wykonanie:
Do mąki  dodajemy mleko, jajko, wsypujemy cukier oraz dodajemy szczyptę soli. Wszystko dobrze wymiksować. Dodać pokrojone jabłka. W garnku zagotować posoloną wodę. Łyżką nabierać porcje ciasta kłaść na wrzątek, po wypłynięciu zabierać. Gotowe kluseczki możemy polać bułeczka z masełkiem i zapiec w piekarniku. Możemy tez podać z masą z serków waniliowych. 

18 komentarzy:

  1. Niesamowity przepis, jak dobrze że przypomniałaś o nim Marta! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny przepis na szybkie danie :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale pyszny pomysł na obiad! :D

    OdpowiedzUsuń
  4. pierwszy raz to danie zaserwował mi Narzeczony :) rewelacja :)

    OdpowiedzUsuń
  5. jak ja ich dawno nie jadłam :O a takich z jabłuszkami w cieście nie robiłam,muszęwypróbować

    OdpowiedzUsuń
  6. Genialny pomysł na obiadek! :]

    OdpowiedzUsuń
  7. Też robię, uwielbiam. Ale jabłka ścieram na tarce:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Od dzieciństwa nie jadłam takich klusek:)

    OdpowiedzUsuń
  9. My byśmy też oszalały na ich punkcie :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Z jabłkami nie robiła, ale ze śliwkami tak.

    OdpowiedzUsuń
  11. Kładzione lubię, ale z jabłuszkami to jeszcze nie próbowałam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. pysznie,zrobię na sobotnie śniadanie:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Pycha właśnie zrobiłam na kolację podwójną porcję do tego do polania śmietana z cukrem waniliowym i cynamonem :-)

    OdpowiedzUsuń