czwartek, 13 sierpnia 2015

SOK Z WIŚNI

Na drzewach końcówka wiśni...Pięknie dojrzałe ,aż prawie czarne od słońca...Pozostały te których nie zdążyły skonsumować szpaki. Postanowiłam więc z nich przygotować sok. Z tych najbardziej dojrzałych jest najsmaczniejszy
 Składniki:
1 kg wiśni
80 dag cukru
Wykonanie:
Wiśnie drylujemy, zasypujemy cukrem. Odstawiamy na min 12 godzin żeby puściły sok. Po tym czasie podgrzewamy, doprowadzamy do wrzenia. Zbieramy szumowinę.Wiśnie możemy wykorzystać do deserów, sok zlewamy przelewamy do buteleczek i słoików. Zakręcamy, pasteryzujemy 10 minut.

28 komentarzy:

  1. pyszny sok, domowy, najlepszy... później do kompotów, kisieli czy galaretek będzie jak znalazł:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czy może być coś wspanialszego niż taki domowej roboty? Z całą pewnością nie. :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. U mnie już niestety wiśni nie ma :/ ale taki soczek musi smakować wspanale :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam ten kwaskowy posmak wiśni, taki sok kojarzy mi się z pysznymi przetworami mojej babci ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja babcia tez zawsze robiła najlepsze, jedyne w swoim rodzaju soki i syropy

      Usuń
  5. Martuś nominowałam Cię do Liebster Blog Award-zajrzyj,proszę do mnie:)
    Pyszny soczek wiśniowy,kolejny smakołyk do piwniczki:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje za nominację ;)
      To prawda- piwniczka w tym roku wyjatkowo zapełniona bogato będzie

      Usuń
  6. Taki najlepszy jest do kaszki :D

    OdpowiedzUsuń
  7. bardzo lubię takie domowe soki :) na upały do wody idealne, a i w zimie o lecie przypominają :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie lubię wiśni, wolę czereśnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja na zimę lubię włąśnie wiśnie, a tak do pojedzenia to jak najbardziej też czereśnie

      Usuń