wtorek, 18 sierpnia 2015

MARYNOWANA FASOLKA SZPARAGOWA

Coraz więcej jej jest już gotowej do zbioru i możemy albo ją zamrozić ,albo właśnie zamarynować i mieć świetny i szybki- w zasiegu ręki dodatek do obiadu
 Składniki:
1 kg fasolki szparagowej
na każdy słoik:
1 kawałek marchewki
1 ząbek czosnku
2 zielone pióra kopru
1 liśc laurowy
3 pieprze
2 ziela ang
zalewa:
3 szkl wody
1 szkl octu
1 niepełna łyżka soli
cukier- ok pół szklanki, ale możemy zrobić na swój smak co do słodkości
Wykonanie:
Szparagówkę oczyszczamy, myjemy, obgotowujemy w osolonej wodzie ok 10 minut. Po tym czasie odcedzamy, układamy w słoikach( ja kroję ja mniejsze kawałki, ale można wkładać całe strąki). Do każdego słoika wkładamy też koper, marchew, czosnek oraz przyprawy. Składniki zaleway zagotowujemy, zalewamy fasolkę. Pasteryzujemy 10 minut.

40 komentarzy:

  1. Nie jadłam takiej, fajnie wygląda:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszna fasolka , też taką robię , polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. świetny pomysł na fasolkę :) przyda się do zimowych obiadów :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Właśnie mam zamiar zrobić kilka słoiczków. Nie ma to jak własna, domowa :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja fasolkę mrożę. Nigdy nie robiłam jej w słoiczki :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jeszcze nigdy fasolki nie robiłam w słoikach, bardzo ciekawy przepis, być może wykorzystam w przyszłym roku :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nigdy nie robiłam fasolki w słoiczku ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Taka fasolka musi być pyszna, u mnie niestety w tym roku słabo rosła i już nie ma co zbierać.

    OdpowiedzUsuń
  9. We Francji fasolka konserwowa jest bardzo popularna, nie dają tylko octu do zalewy.Co kraj to obyczaj:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak, jak kto lubi ten tak robi, widać Francuzi nie lubią zbytnio octu

      Usuń
  10. Genialnie, smakowita musi być :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Super pomysł! Takiej fasolki jeszcze nie jadłam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam wypróbować przepis, jest smaczna

      Usuń
  12. Nasza mama robi tak fasolkę ale nam osobiście nie za bardzo smakuje ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie dla wszystkich musi smakować, pewnie bardziej lubicie na masełku co?

      Usuń
    2. A nie, bo najbardziej lubimy ją w sosie pomidorowym albo taką zwyczajną na parze :)

      Usuń
  13. Fajnie mieć kilka takich słoiczków :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Takiej jeszcze nie robiłam, swoją na razie pozamrażałam:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Idealna na zimę ! Jeszcze takiej nie robiłam :) Zawsze tylko zamrażam ale ta jest fajna, do zrobienia.

    OdpowiedzUsuń
  16. Jaka fajna na zimę będzie w sam raz, takiej też jeszcze nie robiłam :-)

    OdpowiedzUsuń
  17. ciekawy pomysł, ja jeszcze nigdy nie marynowałam fasolki szparagowej, tylko ją mrożę :)

    OdpowiedzUsuń