wtorek, 16 grudnia 2014

WIGILIJNE GRZYBY NA ZIMNO

Nie wiem czy próbowaliście takiego dania. U mnie na Wigilii jest ono tradycyjnie. Najpiękniejsze prawdziwki suszy się właśnie do przyrządzenia tej potrawy. Jakże dziecinnie prostej a jak pysznej
Składniki:
20 dag suszonych grzybów( najsmaczniejsze prawdziwki białe brzuszki) 1 duża cebula 3 ziela angielskie 2 liście laurowe 2 łyżeczki mieszanki suszonych warzyw 2 łyżeczki soli 2 litry wody Wykonanie:
Grzyby namoczamy na całą noc. Wyciągamy z wody, dokładnie płukamy, gotujemy w wodzie w której się moczyły ok. godziny z dodatkiem ziela ang, liścia laurowego, suszonych warzyw, soli i cebuli. Przekładamyna półmisek, zalewamy wywarem w której sie gotowały grzyby. Studzimy.Podajemy całkowicie na zimno
Przepis bierze udział w konkursie LAYMAN OD KUCHNI – BITWA NA PRZEPISY

14 komentarzy:

  1. Niestety u mnie nie przejdzie, nikt nie lubi suszonych grzybów. Nawet dla tradycji nie dadzą się złamać :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszne! :) Ostatnio dostałam słoik suszków od przyszłej teściowej:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To masz podstawę do wykonania tych pysznych grzybków :)

      Usuń
  3. Ja osobiście grzybów nie lubię, ale pomysł świetny :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Podoba mi się pomysł na wigilijne danie. Jeszcze go nie jadłam. Wygląda pysznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie wypróbuj przy najbliższej okazji

      Usuń
  5. na zimno nie jadłam, ciekawa jestem jak smakują ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trudno opisac ich smak, poprostu sa przepyszne

      Usuń
  6. U mnie obowiązkowo bigos z suszonymi grzybkami takimi namoczonym i pycha kapustka postna

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale bigosik z grzybami to nie to samo co te grzybki :) Spróbuj koniecznie Asiu

    OdpowiedzUsuń
  8. Coś nowego. Nie znałam takiego smacznego przepisu. Podoba mi się :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze polecam wypróbować, napewno Pani nie pożałuje :)

      Usuń