piątek, 31 stycznia 2014

BISZKOPT- BAZA DO TORTÓW

Bardzo często piekę torty, przeważnie robię je na biszkopcie. Ten przepis jest w mojej rodzinie od zawsze, ja dostałam go od mojej babci i zostałam mu wierna bo biszkopt pięknie rośnie i nie opada. 


Składniki:
na prodiż 28 cm: do przekrojenia na 2 lub 3 częsci

6 jajek
15 łyżek cukru
15 łyżek mąki
1 łyżeczka proszku do pieczenia
Wykonanie:
Białka oddzielamy od zółtek, miksujemy na sztywno.Stopniowo dodajemy po 1 żółtku,dalej miksujemy. Dodajemy po torchu cukier, miksujemy. Mąkę mieszamy z proszkiem do pieczenia, dodajemy do ciasta, mieszamy łyżką. Wylewamy do wyłożonego papierem do pieczenia prodiża, pieczemy ok.25 minut. Studzimy
RADA:
Jeśli chcemy mieć ciemny biszkopt, razem z mąką mieszamy 3 lub nawet 4 łyżki ciemnego kakao.


7 komentarzy:

  1. Stary przepis,ale ze jest niezawodny to jest tylko on :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny patent mam na biszkopta , pieczesz w niskiej temp i zawsze wychodzi

    OdpowiedzUsuń
  3. Idealny biszkopt do tortów jak i do innych ciast.Widać,że lekki...

    OdpowiedzUsuń
  4. mam swój przepis bez proszku do pieczenia i jemu jestem wierna, ale Twój biszkopcik wygląda świetnie

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudowny torcik, przepis zabieram do siebie:)

    OdpowiedzUsuń