środa, 13 kwietnia 2016

WANILIOWO KAKAOWY SERNIK Z TRUSKAWKAMI

Jak wiecie serniki bardzo lubię...To jedno z moich ulubionych ciast. Wszak za każdym razem mogą smakować inaczej. Dorwałam koszyczek truskawek i postanowiłam, że wykorzystam je do sernika. Palce lizać!
 Składniki:
1 kg sera w wiaderku
4 łyżki likieru waniliowego DALKOWSKI
3 łyżki kakao
5 łyżek cukru pudru
3 łyżki żelatyny
400 g ciastek maślanych
20 g masła
1/2 kg truskawek
2 galaretki truskawkowe
Wykonanie:
*Herbatniki drobno kruszymy. Masło rozpuszczamy, wrzucamy pył ciastek, mieszamy. Masą ciasteczkową wylepiamy dno tortownicy 26 cm. Odstawiamy do lodówki do stężenia.
*Do sera dodajemy cukier puder. Miksujemy. Żelatynę zalewamy wodą, mieszamy. Podgrzewamy do rozpuszczenia. Kiedy przestygnie dodajemy do sera. Miksujemy. Z masy odbieramy 1/3 , do reszty dodajemy kakao, miksujemy, wykładamy do tortownicy. Do reszty masy dodajemy likier, mieszamy, wylewamy na ciemne ciasto, można delikatnie przemieszać wykałaczką.  
*Truskawki przekrajamy na połówki. Układamy na cieście. Galaretki rozpuszczamy w 3 szklankach wody. Kiedy przestygną zalewamy truskawki, odstawiamy do lodówki do stężenia.

37 komentarzy:

  1. Pyszności. Poproszę do kawki kawałek :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ja również lubię serniki :) pięknie się prezentuje i wygląda smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie ma innej opcji w ten weekend robimy sernik z truskawkami :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Moje ulubione ciasto!!! Wpraszam się, Majeczko, na kawałek tego cudeńka :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam sernik, to moje ulubione ciasto! :-) Wspaniale Ci wyszło.

    OdpowiedzUsuń
  6. Wspaniałe ciacho. Porywam kawałeczek :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Serniki to moje ulubione ciasta :) W Twojej wersji jest pyszny, lekki i bardzo wiosenny! Podoba mi się ta warstwa z kakao :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta warstwa ma fajny smaczek, będę częściej taki robiła

      Usuń
  8. Ale rewelacyjny wyszedł ten sernik.Super połączenie smakowe;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetne ciasto. Bardzo lubię serniki na zimno. Zwłaszcza te, robione z aromatycznymi owocami. Truskawki są do tego idealne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Truskawki do każdego ciasta pasują, lubię je we wszystkich postaciach

      Usuń
  10. Super serniczek, aż ślinka cieknie na jego widok :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Marta zlituj się nade mną...takie pyszności tu przygotowałaś ;) Kurier zamówiony, więc koniecznie musisz kawałek wysłać do mnie ;D

    OdpowiedzUsuń
  12. Taki serniczek to jest to! Cudowny :)

    OdpowiedzUsuń
  13. wygląda bajecznie,już nie mogę doczekać się truskawek ! :)

    OdpowiedzUsuń