wtorek, 26 kwietnia 2016

PIEROGI Z MIĘSEM

Kuchnia Babci jest dla mnie bardzo ważna. To moje smaki dzieciństwa. Często więc na moim stole goszczą potrawy, które przenoszą mnie w te błogie lata. Takie cudne właściwości mają też te pierogi z mięsem. Delikatne, aksamitne, rozpływające się w ustach ciasto i delikatnie pikantny farsz. To lubię!
 Składniki:
1/2 kg mąki
sól
3 łyżki oleju
gorąca woda- tyle ile weżmie ciasto- ok szklanki
farsz:
po 20 dag mięsa: wieprzowiny i wołowiny
2 litry bulionu warzywnego
1 marchew
1 pietruszka
liście laurowe
ziele ang
pieprz czarny ziarenka
1 bułka
dodatkowo:
olej do smażenia
2 cebule
Wykonanie:
*Do mąki dodać sól, olej, wyrabiać ciasto dolewając wodę.Zagniatamy elastyczne ciasto. 
*Do bulionu dodajemy warzywa i przyprawy: ziele , liść pieprz, wkładamy mięso. Gotujemy ok godziny. 
*Cebulę drobno siekamy szklimy na oleju. Połowę cebuli weźmiemy do farszu, połowę do okraszenia pierożków.
*Ugotowane mięso mielimy w maszynce, dodajemy odciśniętą namoczoną bułkę i zeszkloną cebulkę. Doprawiamy do smaku solą i pieprzem. 
* Ciasto pierogowe rozwałkowujemy dość cienko, wycinamy koła, na każde nakładamy łyżkę farszu.Przyrządem do lepienia pierogów ściskamy dobrze brzegi. 
* Na osoloną gotującą się wodę wrzucamy pojedyńczo pierogi. Od wypłynięcia gotujemy 3 minuty. 
* Podajemy polane tłuszczykiem i podsmażoną cebulką 

22 komentarze:

  1. mmm, aż się rozmarzyłam :) Moja babcia robiła najlepsze pierogi na świecie !!! :)Pychota!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja co prawda z mięsem nie lubię, ale Twoje wyglądają pysznie. :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Obojętnie z czym by pierogi były my zawsze z chęcią zjemy :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Martuś to ja się wpraszam dziś na obiadek :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pierożków nie odmówię, pychotka :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pierogi z mięskiem robię bardzo podobnie. Uwielbiam je. Pyszności. I koniecznie okraszone cebulką :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Moje smaki :) Babcina kuchnia, choć prosta to takich smaków się nie zapomina ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj nie, jestem tej kuchni wierna i wdrażam je u siebie, dobre dania należy czcić ;)

      Usuń
  8. Smaki dzieciństwa! Takie domowe pierogi to coś wspaniałego :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Moje ulubione, a najlepsze robi mama ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja kocham pierogi z mięskiem , mniam , a te wyglądają tylko żeby je zjeść :)

    OdpowiedzUsuń