sobota, 16 kwietnia 2016

SAŁATKA LUNCHOWA Z KASZAMI

Piękne słoneczne dni sprzyjają wypadom na rower, spacerom- tym dłuższym i tym krótszym.Świeża zieleń, rozkwitające drzewa owocowe zachęcają do obserwowania przyrody i aktywności. Zaczynamy coraz lżej się ubierać. Także w kuchni coraz TO  lżejsze potrawy. „Olej rzepakowy jest naturalnym źródłem steroli roślinnych oraz witaminy E i dlatego powinien on być składnikiem naszych lekkich, wiosennych potraw, dzięki którym będziemy czuć się lekko.” Wszystkim polecam !
Składniki:
50 g pęczaku
30 g kaszy bulgur
10 g zielonej soczewicy
8 pomidorków koktajlowych
10 dag fety
pól czerwonej cebuli
10 czarnych oliwek
sos:
1/3 szklanki oleju rzepakowego
sok z 1/3 cytryny
1 łyżeczka musztardy
1 łyżeczka cukru
2 łyżki wody
1/4 łyżeczki bazylii
1/4 łyżeczki oregano
sól i pieprz do smaku
Wykonanie:
Pęczak, soczewicę oraz bulgur gotujemy w  osolonej wodzie ok 15 minut, po tym czasie odcedzamy i przekładamy do salaterki. Dodajemy połówki pomidorków koktajlowych, połówki oliwek, piórka cebuli, kawałki fety. Z podanych składników przygotowujemy sos, polewamy nim sałatkę. 
Ten przepis bierze udział w konkursie LAYMAN OD KUCHNI- BITWA NA PRZEPISY \
http://www.layman.pl/bitwa-na-przepisy

35 komentarzy:

  1. Świetny pomysł ma zdrową i sycącą sałateczkę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Sałatki z kaszą są świetne na lunch.Lekkie,ale pożywne:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dobra kasza nie jest zła, a nawet wskazana :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Brzmi świetnie, rzepakowego oleju chyba nigdy wcześniej nie stosowałam-zawsze jest u mnie oliwa z oliwek..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto wypróbować, olej taki jest też fajnym dodatkiem do dań

      Usuń
  5. Idealna sałatka dla mnie, odrzuciła bym z niej tylko oliwki ;p

    OdpowiedzUsuń
  6. Oczywiście oliwki byśmy wybrały ale resztę zjadłybyśmy ze smakiem :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Kompozycja sałatki wg Twojego pomysłu warta jest powtórzenia. Zdrowa, smaczna i pięknie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo pożywna :) Zawsze mam butelkę w szafce :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Fantastyczny przepis! Ja jestem ogromną fanką kasz, więc to idealna propozycja dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. jest w niej wszystko co lubię,pyszna

    OdpowiedzUsuń
  11. Pyszny pomysł na sałatkę. Podoba mi się zaproponowany przez Ciebie sos :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Taka sałatka podczas cieplejszych dni jest jak najbardziej mile widziana :)

    OdpowiedzUsuń