poniedziałek, 11 kwietnia 2016

PIZZA HAWAJSKA

Dziś ulubiony obiad moich synów. Pizza Hawajska. Każdy z domowników ma tutaj swój ulubiony składnik ;) Przygotowanie zajmuje kilka chwila, a smak....podobno lepsza niż z pizzerii, no i zdrowsza..
 Składniki:
ciasto:
3,5 szkl mąki
1 szklanka ciepłej wody
1/2 kostki drożdży
1 łyżeczka cukru
1 łyżeczka soli
1/2 szklanki oleju
dodatki:
8 plastrów ulubionej szynki lub polędwicy
puszka ananasa w syropie
2 łyżeczki ziół prowansalskich
40 dag żółtego sera
1 duża kula mozzarelli
3 łyżki sosu do pizzy - może być keczup lub koncentrat pomidorowy ROLESKI
1 niepełna łyżka pasty paprykowej ROLESKI
Wykonanie:
*Z kilku łyżek mąki, połowy ciepłej wody, pokruszonych drożdży oraz cukru robimy zaczyn. 
*Pierś z kurczaka oprószamy solą i pieprzem. Obsmażamy na oleju.Osączamy
*Kiedy zaczyn podrośnie dodajemy go do mąki, wody, soli i oleju. Zagniatamy elastyczne ciasto. Rozwałkowujemy. 
*Na gotowe rozwałkowane ciasto rozsmarowujemy sos- wymieszany z pasta paprykową keczup, posypujemy ziołami. Ser żólty przekrajamy na połowę, połowe tarkujemy, drugą kroimy w grubsze prostokątne kawałki. Na boku pizzy układamy kawałki sera, zawijamy brzegi, tak żeby ser był w środku. Na ciasto następnie wykładamy plastry mozzerelli i wysypujemy połostarkowany ser. Na wierzch
układamy plastry wędliny i ananasa. Pieczemy ok 12 minut w 160 st. 
Przepis bierze udział w konkursie LAYMAN OD KUCHNI – BITWA NA PRZEPISY
http://www.layman.pl/bitwa-na-przepisy

43 komentarze:

  1. na pewno lepsza niż w pizzerii! :) pychotka :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeju ale mi narobiłaś smaka ;) ja zajadam się fasolka po bretońsku ale chętnie wpadnę na kawałek Twojej pizzy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Chłopcy wiedzą co dobre! Pizza wyszła Ci wspaniale! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Też niedawno robiłyśmy pizzę ale na taką domową zawsze ma się ochotę ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. jaka rumiana! chętnie bym zjadła kawałek.. no może dwa... dobra - dawaj całą;)

    OdpowiedzUsuń
  6. zamiast szynki kurczak i jestem w siódmym niebie :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Jako studentka muszę przyznać, ze pizze jem często- bo jak już zamawiają to też się dorzucę, ale taka domowa, gdzie każdy może zrobić swój wyjątkowy kawałek jest o wiele lepsza :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Super brzeg w tej pizzy. Z serem super musi smakować. Domowa - najlepsza. Bardzo apetycznie Ci wyszła :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Hawajskiej nie lubię, ale taką bym zjadła! :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam, ale mi narobiłaś smaka :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Hawajskiej -domowej jeszcze nie jadłam :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Pięknie wygląda, ciasto wyrosniete. Mniam

    OdpowiedzUsuń
  13. jak byłam dzieckiem to też lubiłam taką pizzę:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja lubię do dziś, bo jak dzieckiem byłam, to nie było takich specjałów

      Usuń
  14. Nigdy nie próbowałam jeszcze pizzy z ananasem. Nie mogę się jakoś do niej przekonać, choć przyznaję, że Twoja pizza wygląda bardzo apetycznie. :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Uwielbiam z ananasem :) Pizza rewelacyjna!

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja często piekę różne pizze.W Twojej zaintrygował mnie bardzo ten ananas i właśnie dzisiaj taką upiekłam.Dla mnie i mojej rodziny pizza z ananasem okazała się hitem. Ananas dodaje jej delikatnie słodkiej i aromatycznej nuty ale przede wszystkim soczystości.Moi 20-tokilkuletni synowie przyszli do domu z pola napracowani jak konie pociągowe i za jednym przysiadem zjedli dwie takie pizze.Zaraz zabieram się za pieczenie drugiej,bo córka niedługo wróci z pracy a i ja też zjem wreszcie trochę więcej.Dobrze że mój mąż nie lubi żadnej pizzy bo w przeciwnym razie zaharowałabym się przy tych pizzach na amen.Dodam jeszcze tylko że ja do tej pizzy utarłam białą szynkę na grubych oczkach tarki.Już teraz wiem,że ta pizza będzie jedną z naszych ulubionych.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję 😊 za tak wyczerpującą rekomendację dania. Cieszę się niezmiernie,że smakowało. Proszę pozdrowić całą rodzinkę. Z Majeczką w kuchni

      Usuń