czwartek, 17 grudnia 2015

WYNIKI MIKOŁAJKOWEGO KONKURSU

Kochani!
Dobiegł końca nasz Mikołajkowy konkurs, gdzie zdobyć można było ręcznie robione produkty do swojej kuchni.
Pytanie  na jakie trzeba było udzielić odpowiedzi, było następujące:
Jakim świątecznym-sentymentalnym daniem poczęstowałbyś Świętego Mikołaja i dlaczego akurat takim?
Otrzymaliśmy sporo zgłoszeń. Konkurs odbywał się i na blogu i na fanpagu na fb. Z tych dwóch miejsc dodane zgłoszenia były brane pod uwagę.Niektórzy z Was dodając zgłoszenie tutaj przysyłało jeszcze zdjęcie na @- tym samym podsycając nasz głód. Wybór był trudny, ale wybraliśmy smaczne i ciekawie uzasadnione przysmaki dla Mikołaja.Komu się nie udało, już teraz zapraszam na początku stycznia na wielki konkurs urodzinowy. Będzie wiele pięknych nagród.
I tak:
*DESKA KUCHENNA-
 Sandra Siebert-Smak świąt Bożego Narodzenia nierozerwalnie kojarzy mi się ze smakiem prawdziwego, tradycyjnego sernika. Przygotowywała go moja babcia, później mama a teraz ja piekę go na Święta. Pojawia się u nas tylko raz w roku... zawsze na Boże Narodzenie. Może w tym tkwi jego urok, że czekamy na niego cały rok? A może w tym, że zawsze przygotowujemy go razem, rodzinnie?

Pamiętam jak jako mała dziewczynka wkładałam paluchy do glinianej makutry gdzie tata dokładnie łączył składniki. Wyjadał każdy, ale tak żeby mama nie widziała bo inaczej karciła, że masy będzie za mało :)
Moim i siostry zadaniem było ubijanie piany z białek metalową trzepaczką. Każda miała swój talerz z białkami i konkurowałyśmy w tym, która pierwsza ubije zawartość. Ręce bolały od ubijania ale nagroda była pyszna i warta poświęcenia. 
W serniku niby najważniejsze jest to żeby się udał... ale dla nas to nie było ważne. Udawał się zawsze ale to wspólne pieczenie było w tym wszystkim najważniejsze :)
Takich pięknych, świątecznych wspomnień życzę wszystkim rodzinom.
Wesołych Świąt :)
*ZESTAW DO KAWY
Gotowanie to Proste- Mikołaja poczęstowałbym moimi ciasteczkami maślanymi z kubkiem gorącego mleka. Mam sentyment do tych ciasteczek gdyż od czasów dzieciństwa mama zawsze takie ciasteczka piekła na święta, a ja uwielbiałam je moczyć w mleku, więc myślę, że mikołajowi też by posmakowały 
Emotikon smile* ZESTAW DO ZIÓŁ
Małgorzata Niewiadomska- Kochany Święty Mikołaju poczęstowałabym Cię grzybkami na zsiadłym mleku, które zawsze przygotowywała mi moja prababcia. Bo to właśnie ona podsycała i umocniała moją wiarę w Ciebie, wtedy kiedy moi koledzy przestwali w ciebie wierzyć. To ona przypominała mi o ciastkach i o kubku mleka który zostawiałam zawsze dla Ciebie, to ona sprawiła, że stałeś się magiczny i wyjątkowy i jesteś do tej pory ; ) Więc właśnie grzybkami bym cię poczęstowała z nadzieją i wiarą w to, że magia pomimo moich 30 lat nadal działa Emotikon grinWszystkim serdecznie gratulujemy. Na Wasze dane teleadresowe czekam pod adresem mailowym majka190382@o2.pl Pośpieszcie się z podesłaniem, to swoje prezenty zdążycie dostać jeszcze przed Świętami.

6 komentarzy: