środa, 2 grudnia 2015

KROKIETY Z KAPUSTĄ I GRZYBAMI- IDEALNE DO BARSZCZU

Nie wiem jak u Was, ale u mnie bez barszczu nie ma Wigilii. Jest to obowiązkowa zupa. Taka już u mnie tradycja. A do barszczu koniecznie krokiety. Z kapustą i grzybami- nie mogłoby być inaczej. Ich przygotowanie nie jest pracochłonne, zobaczcie sami
 Składniki:
naleśniki:
1 szklanka mąki
2 szklanki mleka
1 jajko
odrobina soli
olej do smażenia
farsz:
40 dag kiszonej kapusty
10 dag suszonych grzybów u mnie prawdziwki
olej do smażenia
sól,pieprz, liść laurowy, ziele ang, pieprz w ziarnach
do panierowania:
jajka
bułka tarta
Wykonanie:
*Suszone grzyby moczymy całą noc, następnie gotujemy do miękkości. Tak samo postępujemy z kapustą( jej nie moczymy) dodając do gotowania liść laurowy, ziele , pieprz.
*Na oleju obsmażamy posiekaną cebulę, dodajemy posiekane grzyby i kapustę. Doprawiamy do smaku solą i pieprzem. Dusimy ok 20 minut pod przykryciem.
* Wszystkie składniki na naleśniki miksujemy na gładką, aksamitną masę. Smażymy cienkie naleśniki.
* Na każdy naleśnik nakładamy porcję farszu, ciasno zwijamy. Panierujemy w jajku i bułce tartej. Smażymy na rumiano. Podajemy na ciepło do filiżanki czerwonego czystego barszczu.
Przepis bierze udział w konkursie LAYMAN OD KUCHNI – BITWA NA PRZEPISY
http://www.layman.pl/bitwa-na-przepisy
Dla leniwych i zabieganych polecam moją drugą wersję krokiecików. Z ciasta francuskiego. Przepis znajdziecie tutaj: PASZTECIKI Z CIASTA FRANCUSKIEGO I BARSZCZ WIGILIJNY

33 komentarze:

  1. barszcz lubię najbardziej z krokietami, chyba od zawsze :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dostałam ślinotoku na widok tych krokietów a tu 21 i jeść nie powinnam...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rację Ci przyznaję- są pyszne, ale o 21 na grzyby i kapustę to troszkę a późno

      Usuń
  3. Uwielbiam ! Dobrze, że robimy je nie tylko od święta :)

    OdpowiedzUsuń
  4. brrr, ja nie cierpię grzybów :( /Karolina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moi synowie też za nimi nie przepadają, ale czasem od święta zjadają ;)

      Usuń
  5. Uwielbiam. Do barszczu najlepsze :)

    OdpowiedzUsuń
  6. U nas jest barszczyk ale taki solo :) Do popicia bez uszek czy krokietów :) Ale może fajnie byłoby spróbować takiego połączenia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbujcie ;) takim barszczykiem krokieciki się świetnie popija ;)

      Usuń
  7. Przepadam za krokietami, szczególnie właśnie z kapustą i grzybami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do barszczu dla mnie też najlepsze z kapustą i grzybami

      Usuń
  8. Uwielbiam krokiety i to własnie kapusta i grzyby są najlepsze! I dużo sera! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja sera nie dodaję do takich, ale może warto spróbować

      Usuń
  9. Pycha :) Takie krokieciki do barszczu są super :)

    OdpowiedzUsuń
  10. najlepsze z domowym barszczykiem na domowym zakwasie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. fantastyczne krokieciki Ci wyszły :) z barszczykiem idealne :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Wspaniałe te krokiety :) Z barszczykiem najlepsze :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Pyszne krokiety. Jak ja je uwielbiam. Z barszczem idealne :))
    Wspaniałe danie :))

    OdpowiedzUsuń
  14. U mnie zawsze mama robiła do barszczu pierogi lub uszka, ale w tym roku mam ochotę zrobić właśnie krokiety

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas jest to i to, kto jak woli tak dostaje, ale od razu z uszkami, albo czysty barszczyk i krokieciki ;)

      Usuń
  15. Pyszne krokieciki, u mnie zawsze też obowiązkowo barszcz czerwony, ależ bym teraz zjadła :).

    OdpowiedzUsuń