wtorek, 8 grudnia 2015

MAKOWE KULE W MIGDAŁOWEJ ZUPIE

Kutia to traddycyjne danie Wigilijne w moim domu. Oryginalna była przygotowywana z dodatkiem pszenicy, nieco szybsza wersja z pęczakiem lub łazankami. Drugą tradycyjną potrawą jest zupa migdałowa. Ja dziś zapraszam oryginalną kutię podaną w formie kuleczek w  aksamitnej zupie migdałowej. Dwie tradycyjne potrawy w mojej nowej, ulepszonej wersji. Danie to posmakuje każdemu wielbicielowi słodkości, które też muszą się przecież znaleźć na Wigilijnym stole.
 Zupa migdałowa:
1 litr mleka
10 dag mielonych migdałów
miód do nadania słodkości
Do rondelka wlewamy mleko , dodajemy migdały. Gotujemy około 15 minut.
Dodajemy miodu do smaku i nadania słodyczy. Po zdjęciu zupy z ognia
zaciągamy ją żółtkiem.
2.Kulki makowe:
*puszka masy makowej
*garść makaronu łazanki 
*odrobina cynamonu świeżo startego
*kilka suszonych żurawin
Do gotowej masy makowej dodaję jeszcze odrobinę pokrojonej suszonej żurawiny oraz startego cynamonu do smaku. (Możemy rownież przygotować własną domową masę makową, ja tym razem skorzystałam z gotowej , bo
nigdzie nie kupiłam maku ).Makaron łazanki gotujemy na półtwardo i dodajemy do masy makowej. szystko dobrze mieszamy. Formujemy małe kuleczki.
3. Do talerzy rozlewamy po łyżce zimnej zupy migdałowej, układamy na talerz kulki makowe. Całość posypujemy odrobiną tartych oraz uprażonych płatków migdałów.SMACZNEGO!!!
Przepis bierze udział w konkursie LAYMAN OD KUCHNI – BITWA NA PRZEPISY
http://www.layman.pl/bitwa-na-przepisy

22 komentarze:

  1. Fantastycznie i świąteczne. Zupa z pewnością pyszna.

    OdpowiedzUsuń
  2. Oryginalne danie, nigdy czegoś podobnego nie jadłam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powstało na cele konkursu, też je wtedy jadłam po raz pierwszy

      Usuń
  3. Ja zawsze robię zupę migdałową. Uwielbiają ją dzieci. Dorośli też dla przełamania smaku zjadają. Ale Twoja propozycja z takimi kuleczkami wydaje mi się być bardzo ciekawa. Takie dwa w jednym :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Samą migdałową zupę robię troszkę inaczej, dodaję dużo bakalii, żeby była aromatyczniejsza. Tutaj jako ze w kulkach makowych są już bakalie zrezygnowałam z bakalii w zupie

      Usuń
  4. Ale miałaś super pomysł na dodatek... migdałowej nigdy w życiu nie jadłam. :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ciekawy przepis nie miałam okazji kosztować ;-)

    OdpowiedzUsuń
  6. nigdy nie jadłam takiej zupy,ciekawa jestem jak w smaku :)

    OdpowiedzUsuń
  7. No nie takiego czegoś jeszcze nie jadłam :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Gratuluję świetnego pomysłu na dodanie tradycji nutki nowoczesności;)

    OdpowiedzUsuń