czwartek, 10 grudnia 2015

RYBA PO GRECKU

Nie wiem jak u Was, ale u mnie na Wigilię ryba po grecku musi być obowiązkowo. Ile kucharek tyle szkól jej przygotowania. Niektórzy dodają więcej składników do sosu, u mnie jest tylko marchew, cebula i przecier pomidorowy. Nic więcej nie dodaję. Taka jest najlepsza. I taką się zajadamy nie tylko na Wigilię ale i w święta- zimna najlepsza !
 Składniki:
1 kg filetu z morszczuka- może być inna ryba
mąka do panierki
olej do smażenia
5 marchwi
3 cebule
słoiczek koncentratu pomidorowego
sól,cukier do smaku
3/4 szkl wody
3 łyżki oleju
Wykonanie:
Filet z morszczuka oprószamy solą, pieprzem, obtaczamy w mące, smażymu na rumiano na rozgrzanym oleju. Osączamy z nadmiaru tłuszczu.Cebulę kroimy w piórka, marchew ścieramy na tarce o buraczanych oczkach. Do garnuszka wlewamy wodę i olej. Wrzucamy posiekaną cebulę oraz marchew. Dusimy na małym ogniu do miękkości warzyw. Oprószamy solą, mieszamy. Dodajemy koncentrat pomidorowy, dokładnie mieszamy żeby dobrze rozprowadził się na warzywach. Doprawiaqmy do smaku solą i cukrem - musi być delikatnie słodkie. Do dużej salaterki wykładamy porcję sosu z warzywami , na to warstwę ryby, przykrywamy znów warzywami, następnie znów ryba...i tak do wykończenia dania. Wierzchnia warstwa musi być sos. Odstawiamy do lodówki na min. noc. Wtedy podajemy.
Przepis bierze udział w konkursie LAYMAN OD KUCHNI – BITWA NA PRZEPISY
http://www.layman.pl/bitwa-na-przepisy

32 komentarze:

  1. Tak jak nie lubimy śledzi tak rybę po grecku wręcz kochamy <3 :D

    OdpowiedzUsuń
  2. U nas jest nie zawsze, ale jak się już pojawi to wszyscy są zachwyceni :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A u mnie musi być obowiązkowo, bez niej chyba nie byłoby świąt

      Usuń
  3. to moja ulubiona potrawa na wigilijnym stole! o dziwo nie pierogi a wlasnie ryba po grecku!no i pikantny barszczyk obowiazkowo!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jak byłam dzieciakiem to obowiązkowo łamańce z makiem i ryba po grecku. to musiało być

      Usuń
  4. Rybka po grecku na święta musi być obowiązkowo :) bardzo lubię warzywa z tego dania :) u mnie jest jeszcze pietruszka i kawałeczek, selera i warzywa jak mam czas lub mają się zjawić goście to staram sie kroić w cieniutkie paseczki, wtedy ładnie się prezentują na rybie :) czasami robię też z dodatkiem zielonego groszku, ale ta wersja nie jest taka smaczna jak ta klasyczna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie seler i pietruszka nie przejdą, jak dla mnie psuja smak ryby

      Usuń
  5. Ach kocham rybkę po grecku, nie mogę się jej doczekać na święta. :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam taką rybkę, a dziwne jest to że robię ją zawsze tylko na święta :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. U mnie ryba po grecku też musi być, bo wszyscy ją lubimy. Też czeka mnie trochę pracy, bo muszę przygotować jej sporo :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie też jej zaawsze dużo jest, no cóż- pyszna jest, nie ukrywajmy

      Usuń
  8. Dawno jej nie robiłam, wykonuje to podobnie :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. A wiesz że moja mama dodaje do sosu selera i on psuje cały smak ryby. A taka zwykła, najprostsza jest najlepsza, pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Pysznie. Uwielbiam rybę po grecku. Kocham wręcz. Twój przepis bardzo mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  11. U mnie też obowiązkowo ryba po grecku :)

    OdpowiedzUsuń
  12. lubię rybę po grecku, do warzyw dodaję jeszcze seler lub pietruszkę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie lubię z selerem i pietruszką, ale wiadomo każdy ma inny gust

      Usuń
  13. Dla ilu osób wystarcza ilość z Pani przepisu? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja przygotowuje dla 4 osób. Robię na wigilie ale zostaje tez do podjadania w dzien kiedy tez poscimy. Warto kupic filet który ma 0 % glazury bo te które maja jej wiecej po odrozeniu ryby jest polowa co spowoduje ze zrobimy jej mniej

      Usuń
    2. Dziękuję .

      Usuń