poniedziałek, 25 lipca 2016

MARYNOWANE MARCHEWKI

Młodziutkie marcheweczki również z powodzeniem możemy zamarynować i mieć zimą świetny dodatek do obiadu. Polecam, jeśli jeszcze nie próbowaliście, to koniecznie musicie nadrobić.
Składniki:
pół kg małych marchewek
5szklanek wody
1 szklanka octu
4 łyzki cukru
1 łyżeczka soli
do każdego słoika pól litra:
1 liśc laurowy
3 ziela ang
8 ziaren pieprzu
łyżeczka gorczycy
3-4 goździki
Wykonanie:
W garnku zagotowujemy wodę, do której dodajemy sol,cukier i przyprawy. Małe marcheweczki gotujemy w niej ok 15 minut. Po tym czasie marchewki wyjmujemy, przekładamy do słoików, zalewę doprowadzamy do wrzenia, zalewamy marchewki, zakręcamy.

25 komentarzy:

  1. Bardzo mi się podoba ten pomysł z marchewkami idealne na przekąskę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pomysł fajny. Ciekawa jestem smaku :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak marynujemy ogórki to zawsze parę marchewek tam kładziemy i też nam bardzo smakują :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te marynowane marchewki z ogórków smakują inaczej, bo do ogórków wkładamy surowe, te są obgotowane, delikatniejsze

      Usuń
  4. Idealny pomysł z tą marchewką :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ależ pięknie wyglądają:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Moja ciocia robi takie pyszne marcheweczki :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Podoba mi się ten pomysł na marchewki marynowane. Z pewnością zrobię. Świetny dodatek do obiadu. Majeczko Tobie udało się znaleźć takie malutkie, równe... sliczne. Do słoika idealne :)

    OdpowiedzUsuń
  8. o, jakie smakowite marchewki :)

    OdpowiedzUsuń
  9. fajny pomysł na smaczną przekąskę :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ale one muszą super smakować! Podoba mi się ten pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Takich marchewek jeszcze nie jadłam :-)

    OdpowiedzUsuń