wtorek, 17 marca 2015

BABKA CZEKOLADOWA

Mocno czekoladowa, taka w sam raz na słodkość. nie może jej zabraknąć i na Waszym stole świątecznym.
 Składniki: 
kostka masła
18 dag cukru pudru
25 dag mąki
5 jajek
duża szczypta soli
1 łyżeczka sody
15 dag mlecznej czekolady
2 łyżeczki kakao
5 łyżek dżemu

Wykonanie:
Ucieramy masło z cukrem, następnie cały czas ucierając dodajemy po żółtku. Następnie dodajemy mąkę, sodę, kakao i dżem. Ucieramy do połączenia składników. Białka ubijamy ze szczyptą soli, następnie łączymy je z ciastem, dodajemy czekoladę drobno posiekaną lub starta na tarce o buraczanych oczkach. Całość przekładamy do natłuszczonej foremki i pieczemy 50 minut. Gotową babkę polewamy lukrem, obsypujemy rodzynkami.

56 komentarzy:

  1. Jaka dostojna baba.Musi być smaczna :)

    OdpowiedzUsuń
  2. czekoladowa? to ja się na nią wpraszam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Czekoladowej jeszcze nie robiłam, na pewno pyszna!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuj koniecznie, napewno nie pożałujesz :)

      Usuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
  5. bardzo smaczna babka, na święta taka zrobie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, na pewno będzie Wam smakowała

      Usuń
  6. Oj powiało świętami ;-) fajnie się prezentuje

    OdpowiedzUsuń
  7. Cudowna baba, muszę jakąś upiec na święta :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. przepiękna wielkanocna babeczka! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Pycha, uwielbiam czekoladowe ciasta:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Zjadłabym kawałeczek Martuniu :)

    OdpowiedzUsuń
  11. kurczę, a właśnie dziś szukałam przepisu na babę czekoladową! spadłaś mi z nieba z tym przepisem

    OdpowiedzUsuń
  12. pysznie wygląda;) U mnie dziś tez babka :))

    OdpowiedzUsuń
  13. Przepiękna i jaka apetyczna :) dawno nie piekłam babki :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Widzę, że święta już pełną parą... ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Wygląda bardzoo smacznie. Czekoladowe to moje ulubione babki :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Pyszna babka ;) I jak ładnie się prezentuje!

    OdpowiedzUsuń
  17. Na pewno ją upiekę, bo jest wspaniała.

    OdpowiedzUsuń
  18. No i super! Gotowana babka to smak naszego dzieciństwa :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta niestety nie jest gotowana ale też pyszna

      Usuń
  19. Nigdy nie jadłam czekoladowej babki, ale wygląda wspaniale ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Ale u Ciebie zrobiło się świątecznie ! Babka wygląda imponująco :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Czekoladowa, świąteczna... u nas byłaby zjedzona do ostatniego okruszka;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Wygląda fantastycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Przepiękna, już dawno nie jadłam, ach nie mogę się doczekać świąt, na pewno znajdzie się na moim stole :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Zaczyna się ...świąteczne odliczanie:) Wspaniałą baba!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak, pomału coraz bliżej święta :)

      Usuń
  25. Fajna babeczka, pięknie będzie wyglądać na świątecznym stole.

    OdpowiedzUsuń
  26. Przypomina mi obrazek rodzinny . Rodzina w komplecie i smakołyki na stole :)

    OdpowiedzUsuń