czwartek, 3 sierpnia 2017

KISZONY CZOSNEK

Lubicie czosnek? Dodajemy go do najróżniejszych  przetworów, a ogóreczki bez czosnku nie mogą istnieć. Ale okazuje się, ze także marynowany czy kiszony czosnek jest tez bardzo dobry. Podzielę się z Wami dziś przepisem na kiszony młody czosnek. Smakuje dobrze sam, ale również jako dodatek do innych warzyw. 
Składniki:
kilka główek czosnku- musi być Polski
marchew
korzeń chrzanu
cebula
koper- baldach i zielone piórka
na każdy słoiczek łyżeczka gorczycy
1 ziele ang
zalewa:
litr wody
łyżka stołowa soli
Wykonanie:
Do słoików układamy całe główki czosnku. Jeśli pozostaje nam wolna przestrzeń w słoiku, możemy dołożyć pojedyncze ząbki czosnku. Do każdego słoiczka wkładamy po kawałku marchwi, korzenia chrzanu, po baldachu kopru i po dwie gałązki- piórka kopru, wkładamy również ziele ang i gorczycę. W oddzielnym naczyniu rozpuszczamy sól w  wodzie, taką zawiesiną zalewamy czosnek w słoikach. Kiszenie trwa ok 10-20 dni. Słoiczki przechowujemy w chłodnym miejscu.Po tym czasie wynosimy do piwniczki, uprzednio dobrze dokręcając słoiki. 

12 komentarzy:

  1. Lubię czosnek, muszę ten przepis wypróbować...

    OdpowiedzUsuń
  2. Czosnek uwielbiam w każdej wersji, więc i ta na pewno będzie mi smakować :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Aż trudno nam sobie jego smak wyobrazić :P

    OdpowiedzUsuń
  4. W życiu nie wpadłabym na ukiszenie czosnku;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja czosnek uwielbiam ale w takiej wersji jeszcze nie jadłam :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubię kiszony czosnek. Wyjadam go z kiszonych ogórków :) Muszę sam ukisić, będzie więcej do jedzenia niż z ogórasów :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Lubię czosnek i często go używam. O kiszonym czosnku jeszcze nie słyszałam. Dzięki za ten przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Super pomysł! Nigdy tak nie próbowałam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. mój mąż lubi,zazwyczaj od tak wyjada ze słoiczka

    OdpowiedzUsuń