piątek, 18 sierpnia 2017

KLUSKI LENIWE

Piątkowy bezmięsny obiad. Najczęściej na moim stole ląduje wtedy jakaś rybka, albo jakieś kluchy, które bardzo lubią wszyscy domownicy. Dziś serwuje leniwe. Proste, szybkie do przygotowania, pyszne. Skusicie się? 
Składniki:
400 g twarogu
16 dag mąki
3 łyżki cukru waniliowego
2 jajka
polewa:
cukier
śmietanka słodka
Wykonanie:
*Jajka rozkłócamy za pomocą widelca.
*Do twarogu dodajemy mąkę, cukier, oraz rozbełtane jajka. Dobrze mieszamy. Podsypujemy stolnice mąką. Formujemy wałeczki, kroimy w ok 3 cm kawałeczki. 
* W garnuszku zagotowujemy osolona wodę, na wrzącą wrzucamy kluseczki, kiedy wypłyną zbieramy łyżką cedzakową. Jeszcze ciepłe polewamy śmietanką, posypujemy cukrem. 

19 komentarzy:

  1. miałam tydzień komu, kocham z topionym masłem;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Leniwe mi zawsze właśnie z piątkami się kojarzą :D Apetycznie wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak ktoś jada piatkiem bezmięsnie to prawda ,że się tak kojarzą

      Usuń
  3. U nas od kilku dni kopytka na różne sposoby ale leniwe też lubimy :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Całe wieki już nie jadłam, a są takie pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  5. pewnie, że tak ale mi smaku narobiłaś :)

    OdpowiedzUsuń