wtorek, 6 maja 2014

ZUPA SZCZAWIOWO- SZPINAKOWA Z JAJEM

Maj to idealny czas na zbieranie szczawiu. Teraz szczególnie ten łąkowy, pierwszy jest najsmaczniejszy. Ja używam do zup i tego łąkowego( bo jest bardziej wyrazisty w smaku) ale mam też ogrodowy. W sezonie zupka szczawiowa jest obowiązkowa, szczególnie taka z jajkiem. Oprócz tradycyjnej szczawiówki jaką robiła mi babcia robię też krem z dodatkiem szpinaku, fajne połaczenie smakowe, spróbujcie.

Składniki:
pęczek świeżego szczawiu
20 dag szpinaku świeżego lub mrożonego, ja użyłam szpinak rozdrobniony Iglotex
4 jajka
3 l bulionu warzywnego
olej do smażenia
2 ząbki czosnku
sól morska czosnkowa z ziołami Kamis
śmietana do zabielenia ( niekoniecznie)
pieprz młotkowany z kolendrą Kamis
Wykonanie:
Na rozgrzany olej wrzucamy szpinak, podsmażamy, dokładamy przeciśnięty przez praskę czosnek. Dokładamy porwany na mniejsze kawałeczki szczaw. Mieszamy, podsmażamy ok 5 minut. Do bulionu dodajemy podsmażony szpinak ze szczawiem,całość blenderujemy. Dokładamy pokrojone w kosteczkę ziemniaki.Gotujemy ok.20 minut, doprawiamy solą , pieprzem. Jeśli lubimy zabielamy zupkę.



Lubię szpinak Iglotex za jego małe, ekonomiczne opakowania, i fajne pakowany w małe bryłki :) świetnie :)
Zapraszam na stronę Iglotex na fb:

5 komentarzy:

  1. smaczna i zdrowa zupka :)

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam szczaw <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Też czasem kupuje mrożonki zwłaszcza zimowa pora kiedy to nie ma świeżych warzyw

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawy przepis. Super smak musi być z takiego połączenia szczawiu ze szpinakiem :)

    OdpowiedzUsuń