niedziela, 1 marca 2015

KISZKA ZIEMNIACZANA

Pochodzę z Podlasia. Miłość do tej kuchni , do tradycyjnych potraw mojego regionu zaszczepiła do mnie moja babcia, u której to często na stole gości kiszka ziemniaczana, babka ziemniaczana czy kartacze. Dania co prawda czasochłonne ale smak wart pracy. Kiedyś kiedy jeszcze sama nie podejmowałam się pieczenia kiszki ziemniaczanej kupiłam ze sklepu. Niestety rozczarowałam się bardzo. Dużo kaszy mannej jako zapychacza, psuje smak. Moja kiszka ziemniaczana jest mięciutka, delikatna, rozpływa się w ustach. Polecam wszystkim do wypróbowania
 Składniki:
4 kg ziemniaków 
szklanka mąki 
1 kg boczku surowego lub wędzonego- jak kto lubi 
sól- ok. 2 łyżek 
pieprz- około 2 łyżek
 flaki- jelita cienkie -4 sztuki po ok.1 metrze długości 
smalec -kilka plastrów- z kostki 
Wykonanie:
Na patelni przesmażamy boczek pokrojony w małą kosteczkę. Skwareczki odcedzamy z tłuszczu. Ziemniaki obieramy, tarkujemy. Dodajemy do nich mąkę, skwareczki, sól i pieprz, dobrze mieszamy. Tak przygotowanym farszem nadziewamy flaki, zostawiamy na końcach wolne miejsce, zawiązujemy ściśle bawełniana nicią. Napełnione flaki układamy na blasze, nakłuwamy po całej długości igła, żeby powietrze podczas pieczenia miało jak uciekać i kiszka nie popękała. Na wierzch układamy plasterkami smalec żeby kiszka nie była sucha i nie pękała.Pieczemy godzinę w 180 stopniach z termoobiegiem. Podajemy ze szklanką mleka
Przepis bierze udział w konkursie LAYMAN OD KUCHNI – BITWA NA PRZEPISY
http://www.layman.pl/bitwa-na-przepisy
Jeśli ktos zechce wypróbować przepis zapraszam również na Podlaskie kartacze:
http://zmajeczkawkuchni.blogspot.com/2014/10/kartacze.html Przepis bierze udział w konkursie LAYMAN OD KUCHNI – BITWA NA PRZEPISY  http://www.layman.pl/bitwa-na-przepisy

48 komentarzy:

  1. Kiszka ziemniaczana to dla nas nowość :) Ciekawe jesteśmy jej smaku :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mój mąż często robi kiszkę...pycha..

    OdpowiedzUsuń
  3. Jako że pochodzę z Kresów, kiszka u nas gościła na stole bardzo często. Ale już tak dawno jej nie jadłam, że aż ślinka cieknie na widok tej przyrumienionej skórki! Uwielbiam! Cudna wyszła!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też dawno nie robiłam i wczoraj takiej chęci nabrałam, że musialam zrobić :)

      Usuń
  4. 4 kg ziemniaków powala :) musi być świetna

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie jadłam jej wieki,a ziemniaczana kiszka jest pyszna,jeśli jest dobrze doprawiona i ma przypieczoną skórkę:)ale mam na taką ochotę:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Kiszki ziemniaczanej nie jadłem, jedynie babkę ziemniaczaną. Wygląda bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jestem ciekawa jej smaku,z wyglądu wygląda bardzo smacznie...Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Jeszcze nigdy nie próbowałam, ale jestem pewna , ze by mi posmakowało:)

    OdpowiedzUsuń
  9. W moim rodzinnym domu mama często robiła kiszkę ziemniaczaną, chętnie bym zjadła twoją:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nigdy nie jadłam ale na sam widok slinka cieknie :)))

    OdpowiedzUsuń
  11. nigdy nie robiłam czegoś takiego ale wygląda interesująco, na pewno by mojemu mężowi smakowało:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Dawno nie robiłam kiszki ziemniaczanej, a bardzo lubię. Wygląda mega apetycznie.

    OdpowiedzUsuń
  13. mniam! wygląda świetnie!

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam kiszkę, zwłaszcza latem i z grilla. Zawsze kupowałam ją w sklepie, ale w tym roku spróbuję sama ją zrobić. Dzięki kochana za przepis :-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Nigdy nie jadałam, ciekawa jestem jej smaku

    OdpowiedzUsuń
  16. Nigdy wczesnien nie spotmalam sie z takim przepisem. Rewelacja ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. wow!!! aż głodniałam, wygląda polsko i rewelacyjnie!
    cudo, koniecznie spróbuje, szczególnie, że uwielbiam ziemniaczki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polsko zdecydowanie, podlasko jeszcze bardziej, zachęcam do wypróbowania

      Usuń
  18. Naprawdę apetycznie wyglądające danie :)

    OdpowiedzUsuń
  19. To zostałam zaskoczona nie widziałam ze jest coś takiego, wiem aż wstyd się przyznać ;-) Lubie bardzo ziemniaki, przepis zapisany na przyszłość do zrobienia.

    OdpowiedzUsuń
  20. Przyznam się że nigdy nie jadłam kiszki ziemniaczanej :) twoja wygląda pysznie :) ciekawi mnie jej smak :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Odważna jesteś . Ja jeszcze nie robiłam kiszki ziemniaczanej :)

    OdpowiedzUsuń
  22. ...pewnie jest fantastyczna ale... pierwszy raz widzę przepis na kiszkę ziemniaczaną bez cebuli...

    OdpowiedzUsuń