czwartek, 2 lipca 2015

OGÓRKI MAŁOSOLNE

Pasują do większości podawanych przeze mnie obiadów. Poza tym pomału zaczyna się na nie sezon. Robię więc i ja, takie do zjedzenia na drugi dzień. Zapraszam po przepis na ogórki zalewane ciepłą woda dzięki czemu już na drugi dzień zaczynają mieć swój fajny smaczek ;)
 Składniki:
1 kg ogórków gruntowych
1 litr gorącej, przegotowanej wody
1 czubata łyżka grubej soli
korzeń chrzanu
liść chrzanu
1 baldach kopru
1 ząbek czosnku
Wykonanie:
Ogórkom odkrawamy ,,końcówki". Do większego słoja układamy liść chrzanu, korzeń , czosnek, 
koper, wkładamy ogórki, zalewamy ciepłą wodą wodą. Przykrywamy. Do jedzenia już na drugi dzień.

32 komentarze:

  1. aż nabrałam ochoty:) bardzo lubię takie małosolne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też ;) właśnie nastawiłam kolejną porcję

      Usuń
  2. Nie jestem wielką fanką małosolnych,ale za to przypominają mi wakacje,a te lubię bardzo:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj wakacje to koniecznie małosolniaczki ;)

      Usuń
  3. Trzeba uważać, bo potem nie można się od nich oderwać :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja też zaczełam już robić pierwsze ogóreczki, pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeju jak ja bym zjadła takiego domowego ogóreczka, super! :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. U mnie w domu też się robią dla części rodziny, ja akurat wolę kiszone :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja kiszone to tylko na zupę, na przegryzkę zdecydowanie te wolę

      Usuń
  7. Jeszcze nie robiłam w tym roku, ale narobiłaś smaka!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nic straconego, sezon dopiero się zaczyna

      Usuń
  8. Odpowiedzi
    1. Dzięki Danusiu, rzeczywiście ogórki pyszne

      Usuń
  9. Uwielbiam małosolne. Do swoich czasami dokładam czasem chilli.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja chili dodaję do takich octowych, są przepyszne

      Usuń
  10. Zawsze zaglądam i patrze kto co daje do ogórków i każdy robi inaczej ;-) chyba niedługo wystawie swoje bo juz trzy tury 5 litrowego słoika za nami :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czekam na Twoje ogóreczki i na Twoja recepturę

      Usuń
  11. Bardzo szybko się je przygotowuje,super.Pozdrawiam Wiesia

    OdpowiedzUsuń
  12. Już dwa razy robiłam w tym roku . orzeźwiają mnie przy upale :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam, bardziej niż kiszone. Nie mogę się zawsze ich doczekać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja kiszone tylko do zupy, małosolniakami się zajadam cały czas :)

      Usuń