wtorek, 3 lutego 2015

BARSZCZ UKRAIŃSKI

Brakuje na moim blogu przepisów na zupy. tzn kilka jest...Ale za mało :) Zupy robię często ale jakoś nie ,,focę" ich tak jak innych dań. Pora to zmienić. Zapraszam na barszcz ukraiński
 Składniki:
1 szkl fasoli karłowej Jaś
3 buraki ugotowane
4 ziemniaki duże
1 pietruszka
2 marchwie
1,4 selera
pól szklanki zielonego groszku
4 liście kapusty 
liść laurowy
2 ziela angielskie
3litry bulionu warzywnego
sól,pieprz
śmietana 18 do zabielenia,ok 1.4 szklanki
Wykonanie:
Fasolę namaczamy,najlepiej na noc. Wymoczoną fasolę zalewamy bulionem,wrzucamy listek 
laurowy i ziela ang,oraz oszatkowaną kapustę,doprawiamy sola i pieprzem,gotujemy do miękkości 
fasoli,dorzucamy ziemniaki pokrojone w sporą kosteczkę,oraz pietruszkę, ,marchew i selera,
tez pokrojone w duże kawałeczki.Gotujemy do momentu miękkości ziemniaków. Dorzucamy 
starkowane na dużych oczkach buraki, dodajemy zielony groszek.Gotujemy jeszcze ok.5 minut.
W razie potrzeby jeszcze doprawiamy solą i pieprzem.W szklance hartujemy gorącą zupą
śmietanę,po czym zabielamy zupkę.

32 komentarze:

  1. Bardzo często gotuję barszcz ukraiński, pychotka :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszny Twój barszczyk, a u nas zazwyczaj bez groszku... Czekam na inne propozycje zup:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie od niedawna jest groszek, tak moja babcia dodawała, ja zawsze robiłam bez ale teraz to zmieniliśmy

      Usuń
  3. Taki typowy barszcz ukraiński miałyśmy okazję jeść jakiś rok temu na nartach i musimy stwierdzić, że smakował dość dobrze, choć nie wyglądał zachęcająco :D Twoja wersja wygląda o wiele lepiej, więc pewnie o wiele lepiej smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię barszcz i ukraiński, i czysty i każdy :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Moja ulubiona zupka :) a u mnie dzisiaj krupnik :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pamiętam to danie z dzieciństwa, osobiście jakoś nie przepadam za nim, jak za wszystkimi zupami u mnie w domu, bo por wszędzie dodają.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może wartoby przestać pora dodawac, ma on swoj specyficzny posmakw zupie, bez niego może polubiłabyś zupy

      Usuń
  7. Uwielbiam zupy a barszcz ukraiński w Twoim wydaniu wyglada pysznie!!!!

    OdpowiedzUsuń
  8. Martuś to czekam na zupki, bo je uwielbiam :-) barszczyk pycha :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. UWIELBIAM! To jedna z moich ulubionych zupek, a Twoja wygląda mega apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Dawno nie jadłam takiego barszczu. Kiedyś często gotowała go moja Mama. Jeszcze czuję jego smak. Nawet niedawno wspominałam, że powinnam ugotować bo coś tak za mną "chodzi" i zrobiłam ale ... fasoladę (cha, cha). Ale przyjdzie czas na ukraiński barszcz. Dzięki Majeczko, że przypomniałaś o tej wspaniałej zupie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyjemnośc po mojej stronie Krysiu, a Twoja fasolowa palce ,lizac!

      Usuń
  11. Wieki nie jadłam ale nabrałam ogromnej ochoty :) pycha!

    OdpowiedzUsuń
  12. Dawno już nie jadłam barszczu ukraińskiego... a jest taki pyszny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak :) Prosty,,syty, rozgrzewający, idealny na teraźniejszą pogodę

      Usuń
  13. bardzo lubię barszcz ukraiński i dobrze że przypomniałaś mi o tej zupce, bo u nas dawno już była :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo lubię barszcz ukraiński. Można go robić na rożne sposoby:)

    OdpowiedzUsuń