wtorek, 24 lutego 2015

PIERSI Z KURCZAKA W CHRUPIĄCEJ SKORUPCE

Moja kolejna improwizacja na temat piersi z kurczaka które tak bardzo lubia moi synowie. Nudzie mówimy dość!!
Składniki:
70 dag piersi z kurczaka 30 dag żółtego sera 5 łyżek Ziołowo Mi! od Ziarenkowa olej arachidowy Ol' Vita Wykonanie:
Piersi z kurczaka kroimy na kotlety. Każdy oprószamy solą i pieprzem. Układamy w rozgrzanym piekarniku, zapiekamy ok 5 minut, po tym czasie każdy kotlet skrapiamy olejem,obtaczamy w wymieszanych ziarnach. Układamy na blasze, zapiekamy jeszcze 10 minut, po tym czasie obsypujemy startym żółtym serem. Zapiekamy do rozpuszczenia.
Do przygotowania dania użyłam mieszanki Ziołowo Mi! od ZIARENKOWO .Bazę tej mieszanki stanowią prażone ziarna słonecznika, sezamu i siemienia lnianego (patrz: Słoneczne Pola). Dopełnieniem jest bukiet ziół, takich jak: rozmaryn, mięta, bazylia, szałwia, tymianek, cząber, oregano, majeranek, pietruszka. Ta kompozycja sprawia, że mieszanka ziaren „ZIOŁOWO MI!” znajduje zastosowanie w daniach kuchni śródziemnomorskiej, sałatkach, zupach, twarogach, daniach mięsnych oraz rybnych, potrawach z grilla, oraz jako smaczny dodatek lub wręcz baza do kanapek.
Zawarte w mieszance zioła mają świetny wpływ na Wasze zdrowie: rozmarynprzyspiesza trawienie tłuszczów, majeranek działa łagodząco na przewód pokarmowy oraz wątrobę, cząber ma właściwości bakteriobójcze, reguluje procesy trawienne, bazylia działa rozkurczowo i przeciwbakteryjnie, oregano ma właściwości przeciwzapalne i przeciwskurczowe, szałwia korzystnie wpływa na pracę żołądka, mięta pobudza wydzielanie soków trawiennych, tymianek posiada właściwości przeciwbakteryjne i przeciwzapalne, zaś natka pietruszki korzystnie wpływa na krążenie, pomaga zwalczać anemię i usuwać toksyny z organizmu.
Do skropienia piersi do pieczenia użyłam oleju arachidowego OL'VITAOtrzymywany jest z orzechów arachidowych. W postaci tłoczonej na zimno jest przejrzystym, żółtym olejem o intensywnym, orzechowym smaku i zapachu.

39 komentarzy:

  1. Dzieci muszą być wniebowzięte, że mama tak stara się urozmaicać im jedzenie :) Świetna propozycja :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam takie wariacje na temat kotletów :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pomysł na chrupiącą panierkę - super!

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepysznie wygląda :) aż mam ochotę na kurczaka :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Super mięsko! jakby stworzone dla mnie i moich kubków smakowych:)

    OdpowiedzUsuń
  6. pycha! a ser bym do wszystkiego dodawała także wielki + ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda pięknie! :) Bardzo smakowite danie. A za ziarenkami szaleję!

    OdpowiedzUsuń
  8. nie dziwię się Twoim dzieciakom, że uwielbiają tak przyrządzone mięsko! sama chętnie zjadłabym taki kotlecik:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Idealna propozycja obiadowa, do wypróbowania.

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo apetycznie się prezentują:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Pyszne danie :) aż mi się jeść zachciało :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetna panierka ,z chęcią wypróbuję.

    OdpowiedzUsuń
  13. ale fajny pomysł :) i smaczny oczywiście :)

    OdpowiedzUsuń
  14. w taki właśnie sposób podane kotlet schabowy :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Panierka bardzo pomysłowa, a ziarenka samo zdrowie :-)

    OdpowiedzUsuń
  16. Uwielbiam twoje danie . Urzekł mnie rozpuszczony ser :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Pisałem wcześniej,że fajne danie, więc postanowiłem je zrobić. Musiałem dobrać trochę na oko mieszankę ziół, ale mam nadzieję, że wyszło podobne w smaku, zresztą bardzo dobre :))

    OdpowiedzUsuń