środa, 18 lutego 2015

SAŁATKA Z POMARAŃCZAMI I RUKOLĄ

Lekka, przyjemnie słodka dzięki pomarańczy...Jak dla mnie bomba!
 Składniki:
2 garście rukoli
1 trójkącik camemberta
4 pomidorki koktajlowe
1/2 pomarańczy
4 plastry szynki parmeńskiej
2 plastry gruszki
olej lniany
1 łyżka mieszanki ZIOŁOWO MI od Ziarenkowa
Wykonanie:
Wykładamy rukolę, na nia cząstki pomarańczy, kawałki gruszki i kawałki camemberta, ćwiartki pomidorków koktajlowych,paseczki szynki parmeńskiej. Obsypujemy sałatkę ziarnami, polewamy olejem lnianym.
Do doprawienia sałatki użyłam mieszanki Zielono Mi od ZIARENKOWO. Bazę tej mieszanki stanowią prażone ziarna słonecznika, sezamu i siemienia lnianego (patrz: Słoneczne Pola). Dopełnieniem jest bukiet ziół, takich jak: rozmaryn, mięta, bazylia, szałwia, tymianek, cząber, oregano, majeranek, pietruszka. Ta kompozycja sprawia, że mieszanka ziaren „ZIOŁOWO MI!” znajduje zastosowanie w daniach kuchni śródziemnomorskiej, sałatkach, zupach, twarogach, daniach mięsnych oraz rybnych, potrawach z grilla, oraz jako smaczny dodatek lub wręcz baza do kanapek. Zawarte w mieszance zioła mają świetny wpływ na Wasze zdrowie: rozmaryn przyspiesza trawienie tłuszczów, majeranekdziała łagodząco na przewód pokarmowy oraz wątrobę, cząber ma właściwości bakteriobójcze, reguluje procesy trawienne, bazylia działa rozkurczowo i przeciwbakteryjnie, oregano ma właściwości przeciwzapalne i przeciwskurczowe,szałwia korzystnie wpływa na pracę żołądka, mięta pobudza wydzielanie soków trawiennych, tymianek posiada właściwości przeciwbakteryjne i przeciwzapalne, zaś natka pietruszki korzystnie wpływa na krążenie, pomaga zwalczać anemię i usuwać toksyny z organizmu.

23 komentarze:

  1. Bardzo lubię takie sałatki :) Twoja wygląda bardzo smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wszystko ładnie pięknie szczególnie połączenie sera z pomarańczą ale rukola idzie w odstawkę i wolałybyśmy świeży szpinak albo sałatę :) Rukola ma według nas wyjątkowo niedobry smak :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To zamieniajcie na szpinak, czemu, nie :) ja akurat uwielbiam rukolę :)

      Usuń
  3. Wspaniała sałatka, muszę kiedyś taką przygotować.

    OdpowiedzUsuń
  4. ciekawe połączenie smaków:)

    OdpowiedzUsuń
  5. osobiście nie przepadam za rukolą,przepis wypróbuję ale z inną sałatą :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszelkie wariacje na ten temat jak najbardziej wskazane :)

      Usuń
  6. Bardzo fajny przepis, lubię mieszanki słodyczy owoców i/lub sera, wędlin w sałatce ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajne smaki :) i te ziarenka do schrupania :))

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja uwielbiam rukolę, a z takimi dodatkami , to poezja smaku :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo fajny przepis na sałatkę. Ja tylko pominęłabym szynkę parmeńską.

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo fajna i lekka sałatka . Coś dla mnie .

    OdpowiedzUsuń