poniedziałek, 16 lutego 2015

ROSÓŁ NA GĘSINIE I INDYKU

Rosołek jest dobry na wszystko jak to mówi moja babcia. Robię więc często ten rosołek rodzinie, a że synowie chętnie się nim zajadają tym bardziej jestem zadowolona.
 Składniki:
skrzydło indycze i skrzydło gęsie
2 cebule
1/2 selera
2 pietruszki
4 marchwie
1 por biała część
2 ziela ang
2 listki laurowe
garść makaronu zwierzątka Makarony Polskie
kilka ziarenek pieprzu
sól,pieprz do smaku
świeże gałązki oregano
Wykonanie:
Skrzydła zalewamy ok 5 l wody.Dodajemy łyżkę soli Kiedy woda się zagotuje zbieramy sukcesywanie powstałe szumowiny. Po ok pól godzinie dodajemy warzywa w całości. Doprawiamy wg uznania sola,pieprzem.Gotujemy do ich miękkości.Na sam koniec na 5 minut przed wyłaczeniem zupy dodaję oregano.  Marchew do rosołu kroję dopiero po ugotowaniu. Pietruszkę też. Do rosołu dodaje wcześniej ugotowany makaron.

30 komentarzy:

  1. Rosół jak najbardziej :)))

    OdpowiedzUsuń
  2. Rosół zawsze wygrywa choć ja robię głównie na kurczaku. A makaron w różne fajne kształty u mnie tez króluje, ostatnio dominują auta :)

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo lubię ;) Świetny makaron :)

    OdpowiedzUsuń
  4. O tak!! Byłabym zachwycona taka zupka!!

    OdpowiedzUsuń
  5. O matko, rosół to nasza trauma z dzieciństwa :P Zawsze zalewałyśmy go litrami ketchupu, żeby w ogóle go zjeść :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No ja mam inne traumy z dzieciństwa :0 Każdy coś innego

      Usuń
  6. Robiłam rosół na gęsinie jest pyszny, choć nie co tłusty :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mniam rosołek, świetny makaronik :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pychotka! Zawsze robię rosołek na indyku z dodatkiem kurczaka, na gęsinie nie miałam okazji. A kluseczki świetne, muszę się za takimi rozejrzeć bo ostatnio królowały u nas podobne tylko dinozaury

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja wczoraj byłam taka chora i właśnie potrzebowałam takiego rosołku, na ozdrowienie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Przyznam się bez bicia że w moim domu rosół tylko z kury...inne mięsa odpadają.

    OdpowiedzUsuń
  11. Super rozgrzewające danie. Ja dziś kombinuję jeszcze co zrobić.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ten makaronik bardzo fajny , mojej córce przypadł by do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Rosół najlepszy na wszystko :) U mnie był przedwczoraj :) wczoraj robiłam kurczaka w białym sosie z rodzynkami (na bazie rosołu) Jutro będzie pomidorowa z części rosołu, a w piątek zrobię galaretkę z kurczakiem, ot jedna zupa a czarować można z niej sporo.. :)

    OdpowiedzUsuń