czwartek, 12 lutego 2015

FAWORKI JAK U BABCI

Jak dla mnie najlepsze faworki robi moja babcia...Palce lizać!Jestem wierna jej recepturze
Składniki:
1/2 kg mąki
6 żółtek
cukier puder
20 dag śmietany
2 kieliszki spirytusu
8 dag cukru pudru
szczypta soli
olej do smażenia
cukier puder do posypania
Wykonanie:

Z mąki, żółtek śmietany, cukru i alkoholu zagnieść ciasto.Dokładnie wyrobić i wybić wałkiem zeby sie dokładnie napowietrzyło, odstwić na 30 minut.Po tym czasie ciasto bardzo cienko rozwałkować, pokroić na pasy o długości ok 10 cm, szerokości 2 cm, smażyc na mocno rozgrzanym oleju, osączyć z tłuszczu, posypać cukrem pudrem.

26 komentarzy:

  1. Nie przepadam za faworkami i sama ich nigdy nie robiłam, ale Twoje wyglądają smakowicie i wcale nie tłusto :)

    OdpowiedzUsuń
  2. U nas to ja najczęściej zajmuję się wybijaniem wałkiem. Jedzeniem oczywiście zajmują się wszyscy :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj do jedzenia zawsze więcej chętnych jak do przygotowania

      Usuń
  3. Wszędzie dziś pączki, a tu proszę śliczne faworki... Poproszę kilka :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zawsze co orżepis z tradycją, to przepis z tradycją. Moja babcia zawsze wszystko "na oko" i ciezko wydobyc od niej przepisy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie tez tak jest, przepisy na oko, ale niektóre na ,,oko " wlasnie podpatrzyłam i sam spisałam

      Usuń
  5. Mój przepis jest bardzo podobny i też bez obijania. Szczerze to nie rozumiem tego zabiegu.

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam jeść i robić faworki :) babcine przepisy najlepsze,,, :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam jeść i robić faworki :) babcine przepisy najlepsze,,, :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Powiem tak na pewno twoja rodzina ma z tobą wspaniale . Pichcisz i gotujesz same smakołyki :)

    OdpowiedzUsuń