wtorek, 4 lutego 2014

ZUPA KALAFIOROWA Z MAKARONEM

W okresie zimowym kiedy brakuje witamin, warto sięgać częściej po owoce, warzywa. Ku mojej uciesze moje dzieciaki bardzo lubią różne zupki jarzynowe. Często je więc przyrządzam i lubię patrzeć jak pałaszują ze smakiem do pustego talerzyka :) Dziś u mnie zupa kalafiorowa dla odmiany z makaronem.



Składniki:
3 litry wody
2 udka kurze
szklanka marchewki kostka - ja użyłam mrożonej
1/2 kalafiora
por- zielona część
sól, pieprz
4 łyżki suszonych warzyw
10 dag makaronu nitka walcowana Czanieckie Makarony

Wykonanie:
Do gotującej się wody, wkładamy udka, kiedy zaczną się gotować łyżką szumówką zbieramy powstałą pianę, dokładamy podzielonego na różyczki kalafiora, marchewkę,pokrojonego w półplasterki pora. Dodajemy suszone warzywa, doprawiamy solą, pieprzem, ewentualnie jeszcze słodką papryką, można też ulubionymi ziołami.
Gotujemy ok 30 minut, zabieramy mięso z zupy, dokładamy makaron.Gotujemy do miękkości makaronu. Podajemy z pieczywem. 


Zupa wyszła super.Duża to zasługa również dobrego makaronu. Użyłam nitki walcowanej Czanieckie Makarony. Makaron jest świetny do zupy, nie rozgotował się , nie zrobiła się z niego jedna wielka ,,paciaja", zupa nie zrobiła się mętną po ugotowaniu w niej makaronu, jestem bardzo zadowolona z tego produktu, a dzieciaki ? Dzieciaki zajadali i prosili o dokładkę pytając skąd mam taki fajny makaron ?!
Cel więc został osiągnięty, trafiłam na naprawdę dobry makaron - ku uciesze moich bliskich :)


7 komentarzy:

  1. Uwielniam te makarony . To jedne z najlepszych jakie znam . A w połączeniu z Twoją zupką to pewnie niebo w gębie

    OdpowiedzUsuń
  2. taka zupka musi być pyszna z makaronem Czaniecki, który nigdy się nie rozgotuje i nie rozłazi w zupie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zupy warzywne sa przepyszne a w połaczeniu z makaronem są bardzo syte.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo posmakował mi ten makaon, dobra firma i wysoka jakosc, to lubię

    OdpowiedzUsuń